Hur underbart som helst!

Just nu känns livet helt fantastiskt! =O)

Nu igår då det var Valborgsmässoafton så bestämde vi att heeeela familjen utom katten skulle spendera valborgs utan en massa folk omkring oss. Yes!

Hur gör man då undrar n? Jooo.. Man far dit ingen annan är! eftersom att folk under valborgsmässofirande dras som flugor mot skit till en massa eldar och dyligt så gjorde vi tvärt om. Vi for ut till haaaaavet! Nu blev ni inte förvånade va? Vem fanken far till havet, isen, kylan när man kan värma sig vid en våreld? Jo! Vi!

Vi köpte en säck ved, grillkorv, mys, dricka osv och drog ut till vårt älskade Gläntan. Där hade någon varit fantastiskt snäll och fixat en massa stockar och gjort iordning en eldhärd åt oss. Den som gjort det ska ha mången tack! Så vi behövde bara packa upp vår medhavda gotta och sätta igång en eld. en edna bil var där när vi kom. Men dom var påväg hem mot den varma sköna majbrasan när vi anlände. Så vi var helt ensamma där ute... Tyst och skönt... Inga människor som störde. Hundarna var yra av glädje och galna av vårspring i benen, så dom rusade omkring likt galna gatuhundar från karibien.

Där satt vi och såg på allt det underbara naturen hade att bjuda på medans vi stoppade ansiktena fulla med danska wienerbröd och korv och chips och läsk. Hundarna var de mest nyttiga av oss alla. Dom fick var sin stoooor morot att mumsa på.
Det var så vackert att hjärtat kunde brista. Först solen som höll på att gå ner... Solen lyste så havet blev alldeles gult. Det var nästan totalt vindstilla så det såg ut som om havet och himmelen smälte ihop... Längst ner mot säder där Jävre ligger så kom dimman smygande. Så vackert! Så kom alltså dimman till slut mot oss också och omslöt oss kallt i sin famn. Men det rådde vi bot på snabbbt. Jag hade med mig varma kläder till alla och vi frös inte alls! Eftersom att det varit nära 20 grader varmt där vi bor så känndes det lite rått när tempen kröp ner mot noll vid elvatiden. Vår ved samt strandveden vi sammlat ihop hade tagit slut och vi kunde i halvmörkret skönja lysnea från haraholmen som ligger nästan bredvid gläntan. Det var otroligt vackert med alla ljusen som glimmrade i dimman.

Till slut slet vi oss från allt det vackra. Alla var vi trötta och nöjda. Vi sommnade nog bland dom första denna valborg. Men vi somnade med friska röda kinder och med ett stort leende. Alla i familjen var nöjda. Hundar, barn och vuxna.

Lite imponerasd blir ajg faktiskt av våra barn. De är ju i början av tonåren och ska enligt etiketten vara på stan och ställa till med ofog. Dra sitt första ciggbloss... Supa sig full och bli hämtad av polisen osv. Men inte våra barn! de vill hellre dra iväg med sina parenteser till en enslig strand och njuta av naturen. Och ja! Berätta spökhistorier! För et gör vi alltid vid våra lägereldar!

Nåja, vi sov ialla fall till elva i morse. ALLA! memn vi masade ialla fall upp oss ur sängarna och jag kokade ägg och varm mjölkchoklad och vi åt limpmackor. Jättemumsigt! Mitt i allt ihopa ringde Kennelmamma Marianne! =O) Hon hade tråkigt och ville göra ngt roligt. Så jag bjöd henn3e på äggmacka...

Och sen så kom jag på toppeniden att fara ut till gläntan. Dit har hon aldrig varit och nu älskar hon också  den platsen! Så nu ska hon flytta hit. *muahahaha*
Jag beslöt att Zena skulle få en riktig mamma dag med mig. Hon b3ehöver lite kvalitetstid med mig. Gaija fick följa Jossan till stan. Dom gick hem till mormor. En prommis på fyra km. =O)
Men vi for till gläntan! Där la vi var sitt valpspår paralellt med varandra. Jag la en boll åt Zena i slutet. Sen gick vi längst stranden. ett gäng glana motorkrosskillar kom plötsligt ner på stranden och levde rövare. Kanske bra det. för de som var på stranden blev inte störda av våra hundar som levde rövare... ;O)  Dom passade på att skita ett flertal gånger ckså så vi såg ut som bajstomten till slut med massor med bajspåsar i händerna...

Men så underbart det var att gå med dessa vilddjur! De sprang, hoppade, busade, bråkade och var helt överlyckliga över våra strandvidder. Vi gick till Farmors soffa och satt där och njöt av vårsolen och värmen. Hudnarna fick för sig att bada och Zena som alltid vill vara galen la sig i vattnet.... japp! Hon låg där i vattnet och såg ut som om hon tänkte att hon minsann inte bara springer i vatten. Hon kan ligga i vatten också! =O)

Till slut så vände vi och gick tillbaka. Och då fick Zena och Exza sina spår... Zena tog ett rätt bra spårupptag och fick själv bestämma riktningen. vilket också var rätt riktning. =O) Men hon var såååå nyfiken på vad Exza höll på med så att hon tappade spåret och koncentrationen hela tiden. Alltså.. Vad SMART av oss att lägga spår bredvid varandra och gå dom samtidig`? Jaja.. Zena spårade bitvis väldigt bra och biollen hittade hon också. Hon ser alltid lika förvånad ut när hon hittar ngt i spåret. Jag ska ialla fall lära henne att göra liggande markeringar när hon hittar ngt i såret. För hon stannar alltid upp och står stilla när hon hittar föremål.
Ialla fall så beslöt vi att lägga lite korta spår som våra busungar skulle kunna klara. Och Zena klarade sitt galant! Och buset efteråt blev nog så spännande. Jag lyckades min vana trogen att kasta upp bolleni en tall. Så ajg fick klättra och ha mig för att få ner den. Jag stod på en torr gammal kvist och den höll för mina imponerande dryga 80 kilo! WOW liksom!

Nu ska ni inte tro att den härliga dagen var över... Vi for nämligen rakst iväg till bruks efter Gläntanupplevelsen. Ett snabbt stopp på diversa matställen för lite påfyllning av kalorier och sedan for vi ut på bruks för att trääää....Nä! FIKA!

Men efter fikat så tränade vi lite och Zena var sååå duktig! Nu hade hon full koll på mig och flaxade iväg med koncentrationenbara ett fåtal gånger. Massor bra och lyckad träning kändes det som. Även om hon vill tjuva lite på inkallningarna. Jag får träna mera blindinkallningar. ;O)

Och sen.. efter träningen så bar det äntligen hem igen. När vi kom hem så har ajg liksom inte sett Zena mycket. Bara när hon blev hungrig och kom för att få mat. Då hade redan Gaija hunnit äta. Hon måste ha blivit lite trött. ;O) Jag med. Jag slocknade i soffan medans pannkakan gräddades. Jag kom faktiskt hem till en middag som nästan var klar. =O) Härligt!

Nu så ska vi bara slappa hela kvällen och ta det lungt. I morgon blir det grilla av. =O) Det ska bli mumsigt! Hittade billig entrecot som faktiskt var kravmärkt! Inte illa! Så nu ska den skäras upp i skivor och marineras. Mums!

Ha det gott! bilder komemr senare. Jag är för trött för att leverera sådant i kväll.  Må gott i vårsolen! =O)

Kommentarer
Postat av: Marianne

SUPERDUPER TACK för en helt otroligt trevlig eftermiddagsgemenskap!! OJ så trevligt jag haft det! Det måste vi göra om fler gånger....
Vi ses på lördag!
Kram trött Kennelmamma med eventuellt trötta hundar!

Postat av: Ulle

Vilken härlig Valborg ni hade.... Själva stängde vi in oss i lägenheten. Hade tänkt grilla men orkae inte.

Så vi kröp upp i soffan med god mat och en film!! Lungt och skönt!!

2008-05-02 @ 06:20:55
Postat av: Sosso & Ludde

härligt de lät.. min valborg märkte jag då inte ens av... jobbade tills 20.15 sen till stan byta bil, å sen hem. äta.. sova typ! så inte somnade du före mej inte.. =)
Vi måste träffas igen någon dag... =)
kram

2008-05-02 @ 11:00:48
URL: http://www.sossoludde.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback