Blev biten av Rottisar igår...

Det var sååå hemskt! Jag for och hälsade på kompisar i går och en hel massa Rottisar började genast tugga på mig. en Massa små Rottisar med vassa perforerande små tänder. Små söta bebismagar som bara väntade på att få bli plättade!
Ja det var också vuxna och halvvuxna Rottisar också. Men dom försökte pussaihjäl mig. *ler*

Nu ärjag valpsjuk igen... *suckar* Men det går nog över... För när vi far till Gällivare så kommer vi ju att sällskapa med en av dessa små Rottisänglar som försökte bita ihjäl mig igår. Ja just det... Gällivare... det verkar som att det inte blir ngn tävling för mig och Gaija. Hon som skulle börja löpa i slutet av aprill har inte börjat löpa ännu. Fast det verkar som att hon är på g då hennes murva svällt upp.

Jaja.. Vi får väl hoppas på att hon börjar löpa och hunnit klart lagomt till tävlingen. Vi ska ialla fall träna som om viska tälva så vi är redo ifall att...

Krypet har börjat tjorva igen. Jag hade ett fint kryp på henne för ngn vecka sedan. Men nu? Nope! Vi får börja om igen... Hon hukar bara sig eller så springkryper hon igen. Fattar inte varför det ska vara så himmla kul att göra på det där sättet? Knäppa hund.

Så nuom ngn minut så ska jag ut och jobba ute på grässlänten få se om hon börjar fatta tekniken igen? Hon följer ialla fall mitt vänstra ben vid krypet och det är ju ngt ialla fall. Vinklar jag åt ngn håll så hänger hon med. Mycket svårare är det ialla fall att krypa rakt fram. lustig hund det här..  Men jag skulle tro att hennes kryp frammåt gör henne inte lika fokuserad på mig som när hon ska svänga osv...

Återkommer senare idag om hur träningen gick. ;O)

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

jaaa.. visst hade vi skojj! Klart vi ska göra om det! Läs i Morres gästbok vad jag skrev om Rocky, ids int skriva om det en gång till, kanske i dagboken senare.. Hur går det med löpen??

Fast Ludde kanske inte e så brydd..? Han kanske inte är en pojke trots allt skrattar =) =) =)...

Nåväl, vi måste träna i veckan iaf.. e du me?? typ Nolia?? å kanske nån dag på bruks.. jag är ganska upptagen med jobb, men typ kanske mitt på dagen eller sent på kvällen??



Ha de bra pöss pöss på er hälsar Ludde.

kramizzar //Sosso & Ludde.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback