En häst på fall...

I förrgår när jag var ute med hudnarna så gick vi förbi en stor hästhage. Inne i hästhagen fanns fem-sex hästar. Det jag uppmärksammade var att en av hästarna låg på sidan! Jag vet att hästar och nötkreatur inte ska ligga på sidan. Inte mitt på ljusa dagen och inte länge. Ligger dom länge på sidan så blir buken full av gaser och dom får kolik. Jag misstänkte att det var just det. Kolik!
Nu är det inte så himmla lätt att hitta ägarna till hästanra. Hagen ligger liksom bara mitt ute i det fria och inga hus i direkta närheten. Så jag gick fram mot hagen och pratade med hästarna. Dom kom alla fram till mig men hästen som låg var kvar. Han lyfte inte ens på huvudet. Så jag gick in och kikade närmare på honom. Då först så reste han på huvudet men han mådde inte bra alls. Ögonen var matta och han kved. Stackarn. Jag försökte få upp honom med det gick inte. Man måste nog vara fler för att få upp en häst med ont i magen.

Tyvärr var jag tvungen att lämna hästen. Jag försökte se om någon kanske hade koll på hästen men det fanns inte en människa så långt ögat kunde se.

Jag berättade för Jossan och hennes kompis R och dom blev oroliga. Dom är ju inbitna hästjejer. Så dom for morgonen därpå och kollade upp hästen. Då var det folk där! Tack o lov! Dom hade lyckats få upp hästen och försökte få den att gå in i en hästvagn. Så nu hoppas ajg att hästen får det bra och blir frisk.

det som var lite kul att se var hur hästarna var när jag som främmande människa klev in i hagen. Alla hästarna kom fram till mig och var trevlig mot mig. Men dom ställde sig i en ring runt sin kompis. Såg lite fränt ut. För dom vaktade uppenbarligen sin kompis men dom släppte ändå in mig. Tala om att kåänna sig otillräcklig. Jag önskar jag hade kunnat få upp hästen själv och få den att röra på sig. Men jag har itne dom superkrafterna. Tur att hästägarna såg vad som hänt och jag hoppas som jag skrev tidigare att dom får hästen frisk igen. Hästar är otroligt vackra och mäktiga djur.

Om jag blir pånyttfödd så skulle jag vilja bli just en häst.


Annars så händer det inte så mycket. Vi tar det lite lungt. I gårkväll så var vi och tog ett kallt kvällsdopp i grönan. Men det var nog så kallt tyckte min kropp och gav mig en massa värk och stelhet i musklerna. Nåja. Jag fick simma lite och röra på mig så att ajg får motion. det känns som om jag inte hinner komma igång med mig själv i sommar. så fort ajg försöker röra på mig så får jag bara bakslag. hela tiden! Nåja. Jag kör nerhakan i bröstet och ger mig inte. Jag SKA få bra kondis och jag SKA kunna röra på mig ordentligt! Utan medicin!

Kommentarer
Postat av: Läxi

Häj gaja , klarrt du ska koma på kolo hos os. På lördag så ska Smila tevla i Boden , då kan vi rettas me hene.



Jag har fåt en stor påse med ben , du kan få smacka om du vil!! Anars kan vi bytta koloställe , för jag gilar att svimma!!



/Läxi

2008-07-09 @ 06:10:11
Postat av: Anonym

du kunde ju ha ringt 114 14

2008-07-15 @ 14:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback