Tack alla!

Först vill jag tacka alla för era snälla tankar och ord! Jag trodde ett tag att jag skulle få höra att jag är gnällig och ska vara glad att min man får en chans att göra ngt annat. Det är jag också. Jag unnar honom också att få komma bort och slippa gå hemma jämt. Det tär på en. Vi lever ju ihop hela dygnet. Jag vet inte hur många förhållanden som skulle klara det. Nu har vi ju varit med en om en hel del svårt. Skillanden nu är att det svåra är utdraget till över ett år. Jag är så himmla rädd att ajg iten ska fixa det! Att ajg itne ska orka fysiskt. Psykiskt fixar jag det. Jag ahr varit med om större psykiska påfrestningar. Men så som jag känner det i kroppen nu så skrämmer det mig.

Jag har haft så ont att mina morfinliknande mediciner inte funkat idag. Jag ahr fått köra bil med dessa mediciner i mig också. Det känns ytterst obehagligt. Men vad ska ajg göra? Barnen kan ju inte måsta sitta hemma bara för att jag har ont?  Dom har sportlov och har varit hemam hemskt mycket ändå. Mycket på grund av mig. =O(

Jag tog mog till mig att skriva om allt det somhänt oss på sista tiden. Jag skrev ett långt mail till Aftonbladet. få se om dom ids svara. jag ska nog slänga iväg lite fler mail till lite fler tidningar. Få se om någon av dom nappar också.
Det jag skulle vilja hända är att jag som inte har någon talan inte ska komma i kläm. Det är ju det som har hänt. Jag måste axla den tyngsta biten. Även om Stefan mår hemskt dåligt av att inte kunna hjälpa mig så känns det som om det är jag som hamnat i rävsaxen. Och AF behöver itne tq någon som helst hänsyn till mig. Vad händer om jag itne orkar? Vem ska då ta hand om barnen? Alltså allvarligt. det här skrämmer mig!

Hur gör man då? Vad händer med barnen? Kommer Socialen och tar dom?

Förut hade jag ju skov med värk. Men nu dom sista åren så har det blivit mer och mer. Min kropp arbetar på övertid med smärta och överbelastas av allt skit. Alltså det är INTE läge att bli sämmre. jag ahr ju försökt nu hela det hrä året att gå till sjukgymnast och få olika behandlingar. Tex akupunktur, akupressur och ciruklationsövningar. Inget hjälpte. Jag jobbar med mina cirkulationsövningar här hemma men jag får då bara mer ont... Jag kan göra ca 5 st upprepningar av en övning sen är det stopp.

Jag tröstar mig ialla flal med att jag har en underbar man och att jag har underbara barn. Hundarna är mitt livselixcir. Utan alla dessa underbara varelser och alla underbara människor omkring mig skulle jag inte ha orkat.

Tack för att ni finns! =O)

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

jag vet inte riktigt hur vi ska placera dom i spannet, Gaija borde ju få va först, men... eftersom Rocky är ovan ännu på att dra, det är Ludde som får dra tyngsta lasset.. :)
Nästa helg om det är bra väder kanske...? hmm, krabban i kläm kanske? =) eeh, buren, jag har inte fått tag i människan, förrns hon svarade på sms seent igårkväll och skrev att hon skulle ringa idag.. så vi får väll se. =)

Ludde har fått ett sår i örat, precis under öronmärkningen, så fort man rör börjar det blöda igen... What should i do with it?? ska jag komma förbi dej så får du titta på de?

Jag ringer dej senare idag...
//Sofia.

Postat av: Johanna

Du gör det bra Veronika...men jag tycker det syns på dig att du inte mår så bra när man har träffat dig...eller sedan en tid tillbaka nu...
Ändå så är du lika glad och trevlig som alltid!!
Nej, Jag lider verkligeen med dig..stora kramar på dig!!!
Jag hoppas verkligen på mirakel...

2008-03-01 @ 22:19:08
URL: http://www.redvillas.se
Postat av: bacillen

kramar dig hårt! du finns i mina tankar!
jag vet hur det var när G jobbade i österike i 2 vckor..bara två veckor...du ska vara ensam i ett år!! jag känner med hela familjen! Men jag vet också att trots all smärta, all förtvivlan så klarar du detta veronica!!

2008-03-02 @ 20:49:23
URL: http://bacillen.wordpress.com
Postat av: Marianne

Men Vännen och min bästa fodervärd! Du vet ju att du har oss också! Jag har ju lovat att låna ut min sambo när du behöver hjälp (jaaa, inget annat... ;o)
). Sedan så kan ju jag också hjälpa med en del saker. Bara du vågar fråga oss?
Många superduperkramar från din Vän och Kennelmamma m, familj och ludna barn!

2008-03-02 @ 21:45:57
URL: http://www.frostmarken.se
Postat av: Sosso & Ludde

det är lugnt... =) det kommer fler tåg.. huvudsaken var ju att få Ludde lite svartis... :) vilket jag fick... *skadeglädje* =)) skysst??? :p
nåja, jag har ju fått snuvig näsa nu åxå.. tyvärr, men den ska inte vara länge förhoppningsvis..
träffar du/pratar du me johan så kan du hälsa att förmodligen till veckan så skickas buren från v-ås =) *längtar* hur stor smörgåstårta vill han ha tro?? =) *SMIIIIIL*
Vi hörs.. kram kram sköt om er //Sosso.

2008-03-04 @ 09:34:48
URL: http://sossoludde.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback