Ny spark!

Idag pep jag iväg och köpte en spark för mina födelsedagspengar.

Jag kan säga att jag är väldigt nöjd! Jag har till och med skickat ett mail till tillvärekaren och berättat mina första upplevelser emd sparken!

För i kväll for vi ut på en premiärtur. Jag och gaija och Zena. Zena fick springa mest lös då hon har sin tass att tänka på. men när de hjälper till och drar tillsammans så springer de otroligt fint sida vid sida. Det ser så fint ut och man kan aldrig tro att det är första säsongen för Zena!

Sparken är helt otroligt bra! för det första så akn man höja och sänka styret. Så jag kan ha ett rätt högt styre som passar bra för min nacke och axlar. Sen så är den jättelätt! Denv äger ju nada! Och sen så kan man fälla ihop den. och vet ni vad+ Om jag fäller framsätet så rymms sparken i framsätet! Så ajg kan ta den med mig dit jag vill också!
Det enda ajg behöver göra på sparken är att göra ett pååkningsskydd åt hundarna. Men det löser jag plättlätt med att ta ett kabelrör och borra hål i den. Genom hålen drar jag kattstrypare som ajg drar fast i sparken. Klart!

OCh så skulle jag behöva en broms. För HEJ vad det gick! Funderar på att göra en bromsmatta med hälp av en gammal bilmatta i gummi. Den borde ju bli lagomt smal och ändå nog stor att ställa sig på. Man ajg får fundera lite till.

Släden har också plastmedar och det funkade väldigt bra ute på vägen. Det ska bli intressant att köra på skoterspår sen när det blir lite mer uppkört.

Så här ser sparken ut. Jag har lånat bilderna från ljusdalssparkens hemsida.





Som ni ser så är den rätt smidig.  Så nu sk adet bli drag av! Längtar tills Zenas tass är helt läkt så vi kan ge oss på långtur i skog och mark. =O) Nu är det bara en ruga på tassen och ingen svullnad alls. Hela läkningsprocessen har gått helt perfekt och hon har itne ont eller ngt alls. Det är så skönt att allt har gått bra! veterinären har gjort ett spuerbra jobb med att plocka ut allt skit som fanns i såret. För det var då en hel del!

Kommentarer
Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

vad skojj =) nu åker vi snart.. :p

Postat av: Smilla

Min matte säger att hon också vill ha en sån!!!!! Kanske vore smart. Tänk vad skönt jag skulle ha det på våra sparkturer.Jag måste bara ha en skön fårskinnsfäll att sitta på så att jag inte förfryser rumpan!! Oj , vad matte ska få sparka och Lexie ska få dra!!!!

2008-12-02 @ 09:52:47
URL: http://lapptussen.blogg.se/
Postat av: Linda, Figi och Korven

ÅÅÅ jag vill också ha! Vad betalade du för den? Kanske nåt man kan önska sig i julklapp tänkte jag.. var in på deras hemsida och såg att det finns återförsäljare överallt =)

2008-12-02 @ 22:40:42
URL: http://hunderiet.blogg.se/
Postat av: Linda, Figi och Korven

Oh det var ju inte megadyrt :D Jag ska nog kolla upp det där lite mer! Det är lite livsfarligt med miniskidor - och jobbigt :S Kan bara föreställa mig hur fort det går med 2 monster framför..! Jag får lite pirr i magen bara jag ska ut med en ju :D

2008-12-04 @ 00:49:05
URL: http://hunderiet.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej och tack för kommentaren. Det är ju alltid tråkigt när våra vänner inte mår bra och det är skönt när ens omgivning bryr sig och stödjer i jobbiga situationer. Jag är väldigt positiv till akupunktur, man skulle kanske prova själv ;) Huvudsaken är att den kan hjälpa Athos att må bättre, då mår jag också bättre! Ses på klubben!

2008-12-06 @ 23:29:52
Postat av: Lie

precis en sån spark har jag och huj va det går! Se upp i backen hundra hål i nacken bara fniss



kram på dig

2008-12-07 @ 19:31:07
Postat av: Batwomen

Hejsan!



Jag kör också efter spark nu men kommer att försöka fixa en släde i vår. Hoppas att någon har tröttnat på att åka då.

Jag har inte tänkt på detta med att vända, det är klart att det lär bli mer att dra runt med en släde.

Tack för inlägget, är tacksam för alla tips. Vill gärna höra från någon som har en sådan släde som bilden visar

Ha det gott

AnnKristin

2008-12-09 @ 15:37:40
URL: http://www.anziehends.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback