Vad jag glömde berätta...

Jag har ju glömt att berätta om den irriterade SM agillityhundföraren!

Jag tror att Ulle suger gott på den upplevelsen.hahah! Så här var det:

Eftersom att ajg tror på att hudnar gärna vill träna i tävlingsliknande miljöer för att prestera bra när de väl ska tävla så tränade jag och Gaija under Agillityhelgen.  På söndagen så ahde parkeringen som varit full på lördagen blivit rätt tom. Perfekt ställe att träna på! Så sagt och gjort så lurade jag Ulle att bli min tävlingsledare, ställde ut diverse koner och grejjer. OCh sen körde vi på! Bredvid oss stod en husbil. Runt husbilen hade Hussen satt upp ett fint när så hudnarna kunde springa runt husvagnen. OCh det gjorde den fina hunden. Han tyckte hog att Gaija hade roligt och ville vara med. Men det ville inte Hussen. Han röt åt sin hund att gå därifrån. Jag tyckte lite synd om hussen. jag tänkte att Hussen kanske trodde att vi blev störda? Men det blev vi ju inte. Jag VILL ju ha störning! Så det sa jag åt irriterade Hussen... Men han blev arg. Han tyckte verkligen inte att hans hund skulle bli störd av oss.... ?
Men faktiskt. han hade ju ställt upp sin husbil mitt på en parkering där det rännde hundar hela tiden. OCh folk och annat små oknytt.

Träningen gick väl si så där men jag fick lite svar på en del funderingar ajg haft. Konen måste tränas in igen. hon vet inte vad springa till en kon är. Det kunde hon när hon var ett år. Hon är tre år nu och vi har utnyttjat konen rätt mycket under det senaste året. OCh då har hon kunnat konen! Men itne nu i tävlingsmijö. Hon visade ju det på förra tävlingen också.

I alla fall så skulle denna Hussen tävla sin hund lite senare på dagen. Han var full av förväntan och det var hudnen också. Nästan nog så full av förväntan. För hunden hade för bråttom och hoppade fel hinder och diskade ut sig.... När de var på väg tillbaka till sin fina husbil så passerade dom mig. Hussen gav mig en OND blick. Mitt fel! Mitt fel att hunden var olydig inne på agillityplan!

Jojo...

Han kanske ska tänka sig för var han parkerar. Han hade ju liksom inte hyrt parkeringen helt själv... Jag tog inte åt mig utan tyckte att han hade nog sig själv att skylla. Kan inte hans hund koppla av för att ngn är utanför och på baksidan av husbilen och tränar då kanske han skull låta hunden koppla av inne. Kanske hunden inte skulle stressa så?
Vi var ju itne heller störiga eller så. Utan jag såg till att hålla tonen nere. Gaija blir mer uppmärksam och piper inte när jag är tystlåten.

Nåväl. Hussen kanske kände att han hade en dålig helg eller nåt. Han hade frågat en del männsikor om de vill ingå i hans SM team. Ingen ville det. Han var nog en rätt ledsen husse. Synd om Hussen!




http://www.folkbladet.nu/?p=108210

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback