Wow! En helg med bara tävlingar! =O)

Ojojoj så spännande! Jag njuter av väntqan inför tävling. Allt är fixat och klart och planerat!

I morgonbitti far jag ochmin man och en av döttrarna till Umeå. Min svägerska som har blivit färdig socionom ska ta sin examen! tala om att vara en duktig tjej! Sju månader efter det att hon kom till Sverige från Brasilien så kunde hon prata svenska riktigt bra! Sen ett år senare börjar hon på universitet! tala om tuff brud! Jag hade INTE börjat ngn universitetsutbildning i brasilien efter ett och ett halvt år!

Sen ska vi troligtvis fara och hälsa på min fosterhund Galne Garpen. *ler' eller Råggrindans Garp som han heter... Det ska bli skoj! bara vi hinner!

För hemma väntar examensmiddag och sen tävling! Vi ska nämligen tävla vid sjutiden i morgonkväll... Och då måste jag ha hunnit få lite mat i magen... Det blir en lkl2 tävling i all enkelhet... Och sen mina goa vänner! På lördag DEBUTERAR vi i appellen! Wow så skoj!

I kväll la jag ett 150 m långt spår ute på ängen. Jag la lite korv i spåret och pinnar och i slutet fick lilla fröken en hel tallrik med korv (nåja. Det var ju bara änden på korven som jag skurit upp)! Hon blev glatt överaskad och tyckte att spåret var hellajbans!

Få se hur spåret går på appellen. Det kändes som att motivationen finns där nu. Rejält drag i linan har jag! Så ska det vara. *nöjd*

I går var vi ute på klubben coh hade låtsastävling. Men ajg var vimsig och gaija ofokuserad 8på grund av mitt vims så klart) så det gick inget vidare. *ler' Men det gör inget. jag VET att när det gäller så ger vi båda 100%! Vi busade lite extra coh det kanske är bara bra så att lydnadsdelen fortsätter vara en kul grej. Man ska inte tävla och träna tävlingsmässigt för mycket.

Sen körde jag en budföring. Det gick alla tiders! wow vad duktig Gaija är!*skrytvarning*

Jag kom på att ajg kunde låtsas räcka över Gaijas boill till mottagren (hon hade den redan) och sen när hon for till mottagaren så trodde hon att hon hade en boll. Hon VET att bollen kommer på slutet så hon väntade inte på ngn boll utan hon ville till mig igen. Kanske inte lika snabbfart tillbaka bara... Måste nog övertyga henne om att ajg även kanske har en mysig och söndertuggad snörboll i fickan också? Nåja. hon sprang fram och tillbaka fyra gånger allt som allt. Och SEN fick hon bollen av mottagaren1 Så festligt alltså! Hennes snörboll!

Så nu till budföringen så ska jag göra samma sak. Jag låtsas ha en boll i handen när jag hälsar. ;O) OCh sen klappar jag mig på fickan när vi går tillbaka och ingen ser... en smygklapp. Hehe... Kanske det itne ens behövs. men för min egen skull och mitt sinnesro så gör jag så.

Jag funderar på att börja med rapport. Gaija älskar att springa. Och jag slipper slita så förbenat i spåret och få ont. Min gubbe tycker att det är en bra ide och ställer upp med träningen. Han har fått en specialutbildning av Mias Uffe. ;O)


Näpp. Nu ska jag stryka finkläderna och sen ska jag hoppa i säng. Funderar på att tävla fint i morgon... Och ha samma kläder på mig på tävlingen. Det är fina men bekväma kläder. Precis som en äkta hundmänniska vill ha det!


Håll några tummar för oss i morgon och på lördag så berättar jag sen hur det gått.


Kommentarer
Postat av: Linda & Caxa

Vi kommer nog ikväll också och håller tummarna=) Imorgon är vi då på plats på klubben från ca 6 så det blir tidiga dagar. Men vad gör man inte för sitt stora intresse haha=)
Kör försiktigt till Umeå så ses vi ikväll. Det kommer gå kanon=)

2007-06-01 @ 08:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback