Träningskväll med gänget!

I kväll for vi iväg till Skjulnäs och tränade. JAg ahr varit rätt bra i dag tills jag ställde mig och gjorde middag. Så Jag fick medicinera mig och Stefan fick köra. Jag märker när jag tar medicin och jobbar med Gaija att det funkr mycket bättre än när jag inte gör det. Jag blir lugnare och har bättre uthållighet.
Igår var jag utan medicin och då blev träningen mycket mindre fokuserad. Jag är faktiskt glad att de värsta biverkningarna försvunnit nu och att jag kan fungera rätt normalt.

Så i kväll har jag gått igenom hela tvåans moment med Gaija. allt gick bra förutom inkallning med ställande och apporten. Hon springer för fort på inkallningen och springer för sakta på apporteringen. Aldrig får man vara nöjd. ;O)

Men jag jobbar på det och i morgon ska jag köpa en lina på Dollar så jag kan dra apporten när hon ska hämta den. Hon vet att när jag sätter på kopplet på apporten så blir det busigt. Men en lina som knappt syns är nog bättre. Då blir det också lättare att kasta apporten längre. Funkar inte detta så får ajgnöja mig med att hon travar tillbaka med apporten. Men ajg får aldrig ngn tia på det momentet. tråkigt nog. Det är som att Gaija tycker att det är viktigt att springa sakta och att hålla apporten riktigt i munnen. Springer hon fortare börjar hon tugga. Konstigt. för det är ju tvärt om egentligen.
Rutan är lite vignglig också just nu. Hon vill gärna ställa sig lååångt åt vänster i rutan. Med risk för att ha ngn av tassarna utanför eller så får jag använda ett dubbelkomando. Men jag ska köra rutan lite oftare så kanske det ger med sig.

I morgon ska jag och Stefan på fest! jag vet inte hur många år sedan vi gick tillsammans ngn stans och hade fest? Så i morgon ska barnen få vara ensamma hemma och ha FF. ;O) Dom ska få gå på bio också på kvällen så dom har lite att göra. ajg fick två biobiljetter från Karolinska institutet som tack för att jag ställt upp i deras undersökningar. Tack för det! =O) Det blir en billig biokväll för barnen. =O)
Det ska ialla fall bli kul att få fira Stefans kusin Camilla. vi ska ju inte vara långt bort heller. Munksunds folketshus. Så det är ju rent av gångavstånd dit. Ksnke vi cyklar dessutom. Det beror på vädret. Roligt ska det nog bli ialla fall! =O)

Kommentarer
Postat av: Linda & Caxa

hallå=)
Vad trevligt det lät att gå på fest, det är inte varje dag man gör det =)
Jag orkade aldrig fara till sjulnäs och träna med er idag. Vi har vart i spårskogen hela dagen med Marianne och några mer så vi var rätt trötta allihopa. Men ni kanske kommer till Älvsbyn snart igen? =)
Imorgon ska vi mest troligt till Piteå så jag ska miljöträna dem lite på stan och sedan far jag nog ut till klubben och tränar lite. Det är ju så kul=)
Ha en trevlig kväll imorgon nu så hörs vi.
Kram Linda

Postat av: Sosso & Ludde

Trevigt trevligt.
har köpt egna apportbockar nu.. :)
så nu kan vi träna de åxå hemma :) går ganska bra faktiskt.
1ans moment iaf, den "vanliga" apporteringen går sämre, han har då fått lära sej hur man plockar upp den iaf (hur man håller) hihi =) berättar mer sen när vi ses el nåt. kram på er
//Sosso & Ludde.

2007-05-18 @ 13:45:39
URL: http://ludde.webblogg.se
Postat av: Linda & Caxa

Hej
Jag ska till Piteå imorgon och tänkte fara till bruks och träna lite mitt på dagen.
Är du sugen på lite träning=)
Du har ju mitt nummer i så fall
Hoppas ni hade det trevligt ikväll

2007-05-18 @ 21:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback