Blind i armen!

Jag är mycket bra på att planera min tid.

Så nu i helgen som var så hann jag tävla fredag och lördag och så planerade jag in en "liten" blindtarmsinflammation på söndag till måndag då ajg opererades. Så i tisdags fick jag komma hem och nu när det är onsdag så orkar jag sitta och berättaa om min choritzo i magen! Det var just så läkaren beskrev min blindtarm. Så nu lär jag inte äta ngn choritzo på ett långt tag framöver.

Jag var faktiskt riktigt dålig på söndag. Det började halv nio på morgonen och blev bara värre och värre.  Till slut så tvingade Stefan iväg mig till Akuten och väl där så möttes jag av bruksfolk (blir man förvånad?). Dom tog väl hand om mig och gav mig snärtstillande, magnetröntgen av magen gjordes och tog en himmlans massa prover på mig. Inget syntes på proven. Läkarna var väldigt orolig för mig. Jag fick fyra morfinsprutor på raken mot värken mn det hjälpte inte.

Typiskt.. en hel drös med snygga läkare, jag otvättad i natt-tshirt och mjukisbyxor. Jag var så dålig att jag inte ens kunde ta tempen på mig. Och jag brydde mig inte heller om hur jag såg ut.

Ialla fall så fick jag åka ambulans upp till Sunderbyn. Det var en plågsam resa då varje gupp gjorde hemskt ont i magen. Jag fick fortsätta ta sprutor (jag ser ut som värsta narkomanen nu med nålstick på benen, magen och i armarna) mot värken och till slut natten mot måndag så bestämmde dom sig för att göra en titthålsoperation på mig för att hitta felet. Det dom trodde att det kunde vara var att min ena äggstock var inflamerad. Men under titthålsoperationen så hittade dom min choritzo! *glad*

Så då tog dom ut den och sen började jag ju må bra igen! Så ett dygn efter operationen så var jag hemma igen. OCh det är bara såååå skönt att komma hem! Det jag har mest problem med är fortfarande nacken. Jag har fått en muskelinflammation från alla möjliga och omöjliga sorters ställningar dom lägger huvudet på när man opereras. Jag ahde ju en tub ner i halsen och låg i ngn timme med bakvikt huvud. Men det ska nog gå till sig det med. Även om det är besvärligare än att ha några operationsärr... ;O)

Så nu sk ajag ta det lungt en vecka och bli frisk så får vi se vad ajg orkar med sen! Nu är det ju krypet och lite andra saker ajg och Gaija måste lära oss och sen blir det ju tävling igen! Jag måste ju få en till förstapris i klk 2 så vi får vårat LP2. ;O)

Jag har ju nt att se framemot! =O)

Kommentarer
Postat av: Linda & Caxa

Krya på dig vännen. Tyckte det väl var konstigt att du inte uppdaterat på länge. Tur att allt gick bra iaf.
Caxa är skendräktig och har mjölk så det är väl därför hon vart så seg och annorlunda på sista tiden.
Ha det bra och krya på dig och ta det lugnt nu. Har själv tagit bort min blindtarm och det är inte kul med ärret på magen då det ska läka, gör ont direkt man rör sig=/
KRAM

2007-06-06 @ 13:50:26
Postat av: Marianne m, huliganer!

Krya på dig vännen! Vi hoppas du jättesnart är på benen igen efter detta. Men du hade tur som fick det så lindrigt. Thomas skar dom upp ordentligt för att skölja magen eftersom blindtarmen hann brista på honom. Det tog ett tag innan han repade sig. :oI
Men vi håller tummarna att du kommer igen mycket fortare!
KRAM!!

Postat av: Sosso & Ludde

Krya på dej!
Kramar i massor.. å en massa luddepussar =)

2007-06-07 @ 21:00:40
URL: http://ludde.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback