Gott nytt år!

Vi önskar alla som läser vår blogg ett riktigt gott nytt år!

För mig som hundförare åt Gaija så ser jag fram emot ett mycket spännande år! Jag och Gaija har mycket inplanerat. Först ska vi försöka få vårt tredje förstapris i trean. Då kan vi titulera oss LP1, LP2 och LP3... Sen kör vi på för eliten! Det känns mycket, mycket underligt att redan hamna där.Jag är faktiskt nybörjare när det gäller alla klasser över lkl1. För när jag tävlade för mer än 20 år sedan med min collie så kom vi aldrig längre än till tvåan och det gick mycket dåligt där. Han ville ju inte ens apportera!

Nu har jag en hund som kanske inte är världens mest lättlärda men hon är absolut världens roligaste hund att jobba med. Jag får traggla lite med henne innan det sitter. Men när det väl sitter så kan man finjustera och knoga på med henne. Jag kan alltså lära både mig själv och hudnenoch det går bra! Hon är ju inte ens tre år och vi har kommit sååå långt!

Brukset ska vi också ta tag i. Enda kruxet med brukset är ju min onda kropp. det är rätt tungt för mig att gå spår med hudnen. Men vi ska testa på rapporten. den är rolig och Gaija äslkar att springa. Så vi ska köra på rapporten.

Så nu är det en hel del nya moment att ära in. Jag tar det lite pö om pö för att inte jäkta fram ngt med Gaija. Då blir det bara fel och förvirrat. Så nu så fort ridhusträningen börjar så kommer vi att köra på på allvar!

Så fort snön kommer i lagom mängd så kommer ajg att börja köra släde med henne igen. det ska bli skoj! Ännu roligare blir det den dag Zena kan gå bredvid Gaija och man har ett två hundsspann. Då kan man köra längre och lite jobbigare sträckor. Men tills vidare får lilltjejen stanna hemma när vi drar iväg på slädturerna. Det blir för jobbigt att hänga på.

Så ser vårt hund 2008 ut för i år i korta ordalag. Jag skulle tro att min planering håller om inget oförutsett händer. I år slipper jag tack o lov blindtarmen. den gjorde ju ett ordentligt avbräck i vår träning. Men vi kom igen! Och det var viktigast för oss. Utan hund så skulle jag väl vara en riktig läslus och krypa upp i soffan och bara njuta av böcker. Men hundarna går alltid före böcker. och det säger inte lite om hur mycket dom betyder för mig. För böcker är livest lilla extra lyx. Att få förlora sig in i en annan värld. Underbart!
Men hundarna ger mig bara sååå mycket mer! =O)

Så nu ser jag fram emot ett nytt spännande hundår och önskar alla ett riktigt gott och roligt nytt år!

Kram på er alla! =O)

Kommentarer
Postat av: Sara

gott nytt år! kramen på dig me!

Postat av: Ellis Garp o My

Gott gott gott gott som sagt ;o) Här har det busats och farits i snön som kom tidigare idag (vilken vi tackar väldans för)På väg hem från nyårsfirandet hos far nyss så var det mycket stökigt folk ute, människorna va allt lite läskiga men raketer å smällare struntas det fulkomligt i. Hoppas vi ses snart! Megakramar såhär nu 2008!

2008-01-01 @ 02:35:02
URL: http://hundliv.webblogg.se
Postat av: Linda & Caxa

Gott Nytt År till er med=)
Målen du satt upp kommer ni fixa galant=)
KRAM

2008-01-01 @ 18:40:13
Postat av: Johanna

God fortsättning får jag säga då eftersom jag inte alltid är så snabb på att svara på gästboks inläggen!!..


Ja visst är det ganska fantastiskt...vi har 6 rottisar och en mops och ingen förrutom Amiral (som blev för-bannad) sa ett ljud när det small raketer över rasthagen igår kväll...


Ha det bra så ses vi snart i ridhuset!!!..;)

2008-01-01 @ 22:22:20
URL: http://www.redvillas.se
Postat av: Ulle

God Fortsättning!!!! Det här året ska vi ses lite mer har jag bestämt!! *S*

2008-01-02 @ 07:58:08
URL: http://hundlya.info
Postat av: Lie och grabbarna grus

GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!!

Appropå brukset så kan man söka dispans så någon annan kan sköta skogsarbetet åt en!! Du får skicka ut Stefan...... Det behövs bara att man skickar in en ansökan tillsammans med läkarintyg till SBK och dispansen är inte personlig utan vem som helst kan då ta skogsbiten!

Kramizar

2008-01-03 @ 13:43:28
URL: http://www.maximus.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback