Banjo börjar känna sig som hemma.

Knappt två dygn har gått sedan vår lille Banjo kom hit. Han leker och har skoj med Oboy.
Däremot är han lite rädd för Gaija fortfarande. men vi har satt upp ett kompostgaller framför ingången till vardagsrummet så att han kan röra sig fritt utan att han ska känna sig pressad av Gaija.
Gaija har fått för sig att det är skitkul att skrämma Banjo. För han blir ju verkligen rädd! Men det har vi satt stopp för! Inga sådna tendenser här inte! Här ska vi leva i vänskap med varandra.

Banjo har hetsätit en gång nu sedan han kom hit. Det var i går när vi var borta på middag. Men sedan dess har han tagit det lungt med maten. =O) Han blir också lite brydd över att Oboy går ut. men han visar ingen vilja med att gå ut själv. Och det är ju bra. Jag vill ha honom inne så länge det går. Sen får han också gå ut med sele och flexikoppel. Han ska också få lära känna naturen precis som Oboy. Det är bra motion att få röra sig ute och det behöver han. Han är nämligen liiite rund över magen.

I morgon ska jag ringa och beställa tid vör vaccination, avmaskning, hälsokoll och chippmärkning. Jag upptäckte att han itne var märkt och det ska han vara. Men ajg ska försöka få en tid lite längre fram i veckan så jag inte behöver stressa ihjäl honom. Jag tror jag tar med Oboy också som sällskap. Då kanske han inte blir lika orolig i buren. Han blev tydligen väldigt orolig när dom kom hit med honom.

Så summan av det hela så går det jättebra. Bättre än vad jag faktiskt förväntade mig. Jag trodde att katterna skulle göra upp ngn slags rangordning. men det fixar dom tydligen genom leken. Oboy kan ibland fräsa till och då visar Banjo att han förstår budksapet. Precis som det ska vara!


Emelie och banjo i soffan. Dom har en liten mysstund tillsammans. Banjo har adopterat just den delen av soffan som sin. Vi ska leta efter en ny klätterställning så att Oboy inte ska behöva känna att ngn annan tar hans revir. Det är ju hans älskade hängmatta och Banjo vill också ha en. ;O)

image471



Han är verkligen en fin och go lite kisse! =O)

image472

Jag har ju glömt att tacka Banjos "farmor" och "farfar" för att dom hämtade honom och tog honom hem till oss. Guuud vad snälla ni är! Tusen, tusen tack! =O) Och ni är alltid välkommna att ringa eller komma över på en kopp te. När ni vill! bara vi är hemma så. ;O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback