Träningsdagbok 6.

Det är varmt. Jättevarmt1 uppemot 22 grader nu i kväll kl sju. OCh vi tränar! Och det går bra! gaija är inte påverkad av värmen. hon är pigg och glad och vill verkigen göra ngt! Jag ahr tagit det lungt med henne ett par dagar. Inte gjort ngt speciellt förutom att hon fått bada i en bäck. Och sedan i badkaret. så nu är hon ren, fluffrig och luktar såpa!

Frittfölj. går rätt bra. hon är lite okncentrerad emn hon hänger med i helomvändingarna rätt bra. Tränade helomvändingar rätt friskt och nu fattar hon galloppen. Jag med. jag har inte så bråttom när jag vänder så hon hänger med. Sen ahr vi även tränat att springa och vända. Det går jättebra1 Då är hon verkligen med!Gaija gillar höga farter... ;O)

Läggande under gång. Lite segt med läggandet. så ajg tränade lite ligg separat och sen la jag in det i fotgåendet. Nu går det undan! =O)

Inkallning. Körde en inkallning och det fick räcka. Jag vill inte nöta på ngt som är så bra.

Hopp över hinder. Gick si så där... Hon blev liksom fixerad vid bollen. Men när jag la undan den så gick det så bra så... Hon hoppar över när jag ger kommando och väntar på mig när hon hoppat. duktig flicka!

Ställande under gång. Superduper! En av Gaijas starkaste moment just nu!  Vad fort det gick att lära in ett ställande! Fast vi ahr ju tränat tidigare förut. Men nu känns det som näst intill färdigt.

Platsläggande. Jag har börjat träna med en boll som störning. Hon blir lite lätt i ändan när jag humpar bollen. Men ligger kvar, så vi fortsätter med bollstörningen.

Positioner. Går klockrent! Vi tränar med att gå åt höger nu också. Hon är fortfarande som en liten krabba. Jag känner att äntligen är positioner roligt att träna på! Kanske för att Gaija tycker det?

Det känns verkligen roligt att träna med Gaija. Även om vi inte tränar riktigt varje dag så blir det lite då och då. Oftan udner promenaden. De gånger jag tränar så är ju ofta Lona med. Och stör. ;O)  Och de ånger skriver ajg iten upp här i blogen. Men jag tror att lägger man in lite moment då och då i promenaden så blir dom till slut naturliga för hunden att göra. det hör liksom till?
Under tränignarna är jag noga med att vi tar vilopauser blandat med lekstund. Då tränar vi på och avknappen. En viktig sak för en hund att kunna tycker jag. Hon kan koppla av. Det märks. Vart vi än är så kan hon lägga sig ner och vila. Det känns skönt.
Gaija är ju så liten ännu att jag vill att hon ska tycka att all träning är ngt liknande en lek. =O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback