Carpe Diem.

Jag fångade dagen i dag.
Ofta är den på flykt.
Då gäller det att fånga dagen i en utflykt.
Så det gjorde ajg.
Packade min lunch och ut i skogen for vi!

Se här...


31230-44

Början på promenaden. Vi följer ett skidspår/upptrampad stig...

31230-45

Så kom vi till slut till den "jättestorastorajättestenen". Där bad jag hudnarna att hoppa upp på stenen. Vilket var klart jobbigt. Men det gick!

31230-46

Väl uppe på stenen hade mina tjejer en underbar utsikt över hela Ögletjärn. Själv hade jag en underbar uppsikt över mina hundar.

31230-47

Gaija vill ha Lonas pinne. Helst vill hon ha alla pinnar i skogen. Men det får hon  inte.

31230-48

Posera kan hon, min lilla Gaija... Tyvärr tittade hon bort. Som vanligt. Hon har så bråttom! Med allt!

31230-49

Äntligen! Lonas pinne i Gaijas mun! Det krävs list och mod att ta den!

31230-50

Dax för återbäring tycker Lona...

31230-51

Och sen kan man sola sig i glansen...

31230-52

När allt fika var slut, alla äpplen uppätna och alla mackor spårlöst borta så var det dags att återvända hem.

31230-53

Solen lyste från en helt molnfri himmel. Det kändes som att vara i himmelen!

31230-54

Äntligen hemma i trygghet. Dagen är fortfarande vid liv och även vi. Inga spännande skaer hände förutom att skidåkarefarbrorn (en väldigt snäll farbror) åkte över tjärnen. Då blev det liv i luckan. Annars blev vi bara störda av lite fågelkvitter och avlägset brummande av skoter.
Lungt och fridfullt!

Precis som en fångad dag ska vara!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Gu så mysigt ni måste ha haft! Det är verkligen härliga dagar nu. Ha det bra//Lisa

Postat av: Magdalena med Pepzi & Tequila

Åh, en riktig CARPE DIEM dag :-)

Vilka härliga bilder!

2006-03-14 @ 17:08:03
URL: http://www.dogbytes.se
Postat av: Prillis

Åhh vad myse-pys!! Du har precis samma filosofi som mig här o livet.
Men det var väldans vad lite snö ni har, här har vi snö, snö och in i hel-te med snö. Det får gärna vara snö men jag gillar inte när det töar :(
Kramis från Gutarna

2006-03-14 @ 22:02:15
URL: http://www.rudins.nu
Postat av: Sosso & Ludde

Härliga dagar nu va.. åsså blir de ju såna fiin fiina kort =)

2006-03-16 @ 22:56:07
URL: http://ludde.webblogg.se
Postat av: Mallah

No comments!

2006-03-22 @ 11:49:08
URL: http://funnyfarm.blogdog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback