Influensalov! (ett klago och tycka synd om sig själv inlägg)

Nu har hela familjen drabbats. först började det med Jossan. Sen gick det över till Amanda och så emelie. nu är jag och Rebban (jossans kompis) sjuk.
tack o lov för att jag hade framförhållning i går och kunde träna lite med hundarna. för nu är jag dålig! Började hosta igår. Alla med en whiplashnacke vet hur det är att hosta mycket. Till slut sprängs huvudet. Kul med ett sprängt huvud? Jepp!
Natten har jag tillbringat i badrummet. Jag är mycket snabb på att ta mig över sovande hundar och krängla in mig i badrummet där oftast en katt spatserar omkring. Jag har nog lobbat iväg honom några gånger i natt i mörkret.

För när ajg får så där hemskt ont i hubvudet och nacken så börjar jag kräkas. Och när jag kräks så får ja ännu mer ont. I natt hade jag av en skala 1-10 landat på den underbara graden 9½. Alltså jag hade så ont att jag itne stod ut. Samtidigt kräktes jag så mycket att ajg kunde inte behålla ngt. Så att ta en värktablett fanns inte på min karta. OCh så fick ajg feber. när jag tyckte att jag hade fått nog med feber så snubblade jag upp till övervåningen för att kolla tempen. jösses amalia! 40.6! Inte undra på att jag kände mig krasslig?

Jag var så pass dålig att Gaija la sig tätt, tätt intill mig. Det händer inte ofta att hon ligger sked med mig. Men när jag mår riktigt piss (som när jag hade blindtarmen) så lägger hon sig så där. Oboy var orolig också och skulle hålla på att transa sig på mig och spann och hade sig. Jag fick nog en del extrapussar av honom också. Exzena.. den lilla trollungen låg och fes under sängen. Tack för din omtanke! ;O)

Till slut hade jag så ont och jobbigt att jag gick upp (igen) till köket och slog 112. Men jag la på fort... Hur ska ungarna ta det om en abulans kommer? Jag kan ju int skrämma barnen så jag la som sagt var på... Jag ville ha en painkiller så mycket att jag var beredd att åka upp till sjukhuset. Jag tror ajg ska ha ett nummer till jouren så att jag kan ringa dom ifall det blir så här igen. det är ju inte meningen att man ska kräkas så mycket på en natt att gommen är svedd av magsyra. *fyyyyfaaaaan* Jag har tydligen utvecklat en förmåga att kräkas när jag får mer on än 7 på min "ondskala".

när klockan var halv åtta så hade jag inget mer jag kunde få upp. så ajg förökte dricka lite vatten och den här gången fick jag behålla det. så jag dristade mig till att ta en tramadol och två (dom sista  vi hade hemma) alvedon. efter en timma hade inget hänt och då kom jag på att Emelie hade dikloflenak hemma. Stärttabletter!!! varför hade ajg inte tänkt på det i natt? liksom pluppa in en sådan så har man ju ialla fall liiite smärtlindring!

Så nu är jag rätt stenad på värktabletter. Och då kan jag inte köra bil. vilket betyder att mina små sjuka barn som behöver alvedon inte kan få det. Om man nu inte engagerar sin gammla mamma.! =O) Så ajg har aktiverat henne i dag. Hon ska få göra ett besök på apoteket och köpa ut tre paket alvedon, tre paket bisolvon och två paket halstabletter. Samt en tandborste åt Josefin.

Tur man har sin gammla mamma. Annars hade ajg varit tvungen att gå in till stan och köpa medicin. vilket jag troligtvis inte klarar. Den som är piggast av oss allihop är Amanda. Så det faller på hennes lott att ta ut hundarna. hon har ingen feber den lyckosten!
tur man har snälla hundar som itne klagar. dom rä så nöjda så med att bara vara ute på uteplatsen och mysa. tror ändå att Amanda går en lite längre tur i skogen så dom får springa av sig lite.

Tur att man har barn. =O)

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

oooj, krya på dej.. :) *kram*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback