Vilket drag mormor!

I onsdagaskväll for jag och Gaija till "mormor". Vi skulle ha en myskväll och proppa i oss en massa onyttigheter. Jag och min mamma brukar ha sådana kvällar. Jag tycker det är skönt att få komm ahemmifrån ibland och bara få vara själv. =O)
Sagt och gjort så for vi iväg. med släden! Skithärligt! Färden hade en distans på 4 km och då skulle vi köra inne i stan. Det är inte lätt att köra inne i stan. Tur man har en hund som verkligen är uppmärksam och kan höger/vänster, stanna, frammåt och sakta. För dom kommandona hade jag verkligen nytta av. Vi körde på gångvägen som går förbi södra hamn. Det var jättevackert men kallt. När vi väl kom till COOP så skulle vi över timmerleden. Jag fick grönt och skulle gå över med släde och hund. Då kommer en bil mot oss!

Herrejösses!!!

Han körde fort som fan och jag och Gaija fick kasta oss fram mot andra körbanan för att inte bli överkörda. Tur att gaija är snabb på att reagera. hade hon varit långsammare så hade han kört på någon av oss! IDIOT! Vi syntes väl då både jag, hunden och släden är försedda med reflexer. Sen nrä vi körde förbi Gunnars kiosk så kom det en bil med japaner. Hahah! Dom stannade och tog kort på oss. Förmodligen såg vi lite inhemska ut. Det är ju inte varje dag det körs släde på stadens gator...
Sen var det en annan bil som körde förbi oss väldigt sakta... Dom tittade och tittade. jag kände mig fånig... Sen for dom och kom tillbaka! Och tittade ännu mer!

Tll slut var vi framme hos mamma (mormor). Det hade då tagit oss ca 35 minuter att köra 4 km... Men då hade ajg stannat för trafik några gånger, släppt loss Gaija så hon kunde rasta sig några gånger och burit släden genom en gångtunnel. Men vi var varma och nöjda när vi kom fram.
När vi väl skulle hem så började det att blåsa. Från att ha varit -16 grader då vi for hemmifrån så hade det blivit -3 grader. Så det var väldigt varmt och svettigt att ta sig hem. Och vi hade motvind hela vägen. =O(
När vi kom hem och jag tog ut Zena och Gaija på kvällspink (efter midnatt) så började snön att vräka ner... Sen på torsdagen hade vi snöstorm! Mysigt värre. hudnarna trivdes i den hårda snöblåsten. Inte jag.

På lördagen var det ridhusträning för gaija. Jag ahr beslutat att hon får vara ute på Högsböle eftersom att vi har två timmar där ute och mer utrymme. Vi håller ju på att lura in lite av elitens moment och dom är så stora och yviga. Så ska man stå och härja på Grans så lär man skrämma alla där.

Jag ska nu idag ordna så jag vet vilka moment vi ska jobba med nu fram till tävlingen. De nya momenten vi har börjat med för Eliten ska få lägga sig. Hon är ju så där gaija. Man lär in, tränar och så ska hon få fundera lite över det. Sen sitter det nästan! Det blir bara lite finslipning och nötning...
Det är ju tävling snart så ni som läser får hålla tummarna så att vi får vårt tredje förstapris i trean. Jag vill gärna få LP3 med henne också. När man ändå håller på.
Sen siktar vi in oss på Eliten. Kanske vi kan få tre förstapriser där också? Det skulle vara kul.

Nästa gång jag skriver i bloggen så ska jag berätta varför jag blir gräsänka...

Håll ut! =O)

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

Guu va skojj me släden..! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback