Rapport i snöyran.

Alltså nu mernar jag inte nyheter utan utövningen av denna trevliga hundsport Rapport. =O)

I södra Sverige rasar det just nu en storm. Här uppe tar jag och min man det med ro och far ut i skogen och leker rapport. =O)

Jag har funderat lite på hur jag ska börja med Gaija. Hon är ju lite speciell och man måste ibland vara övertydlig. Det viktiga med Gaija är att hon förstår att hon måste leta upp mottagaren. Så jag kom på att jag skickar henne till Stefan som förflyttar sig bara tio-tjugo meter åt gången. Det blir itne så mycket att springa på och hon hinner tänka lite... OCh se! Det fungerade! Enda kruxet var att hon blev skitnödig och försökte skita medans hon skulle springa tillbaka till mig. Men det löste hon med att springa ut från sträckan och skita och sen in på sträckan och så fortsätta igen. Snyggt! ;O) HUr det gick för Zena kan ni läsa på hennes Blogg!:O)

Vi gjorde fyra skick från och till varandra och hon tyckte det var hur kul som helst!

Sen ahr vi varit på ridhuset i dag och tränat. Hon var så HET! Och pep hela tiden. Gör hon så i morgon så ska jag inte träna alls. Bara vara med henne där på ridhuset på grans. Jag körde igenom henne i lite linförighet, kryp (äntligen kröp hon fyra meter i dag utan att fara upp och fara över mina fötter!), elitrutan, dumrutan, apportering med fjärr och så inkallning och lite annat krafs. Allt gick bra förutom fjärrapporteringen... Hon vimsade och jag med. Men jag vet att hon kommer att fixa det. Ska bara dela upp momenten lite mer här hemma och sen sätta ihop dom så ordnar det sig. =O)

Sååå mycket at tlära och såååå roligt! Nu ser jag fram emot att få tävla snart. fortsätter det så här så är vi klara för Eliten i mars. =O)

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

Hann inte komma till grans igår *suck*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback