Jävla skit!

Idag hade jag planerat en underbart skön promenad i det fina vintervädret. Vi har sol och bara någon minusgrad. Helt otroligt underbart! Efter att nu i dryga två dagar varit i stort sett sängbunden på grund av nacken och huvudet så längtade jag ut i dag när det var så fint!
Igår när jag var hos min sjukgymnast så fick jag akupressur itsället för akupunktur. Jag får inte nålarna när jag är så här tokdålig (lillKarros uttryck när det är överdjävligt) för då blir jag sämmre. Oh vad "skönt" det var! Ont som faaaan... Men redan där kände jag att värken lättade och jag blev mer rörlig. Idag var jag något bättre fast inte bra alls... Så sagt och gjort gjorde jag mig i ordning, fixade kameran och klädde på mig. Ett steg utanför dörren och...

PANG!!!

Jag kände när jag for i backen hur det knäcktes till i svanskotan. För nästan åtta år sedan for jag på svanskotan och den blev krossad enligt läkaren. Jag hade all världens färger på rumpan och det var så oint i flera månader efteråt att jag ville inte sitta. Jag tränade upp rumpmusklerna så effektivt att varje gång jag satt så satt jag enbart på rumpmusklerna. Gissa om den blev rätt snyg? Om än lite fläskig... Så nu ska jag träna upp mina rumpmuskler. För sitta kan jag inte. Det blev inte lika illa denna gången som förra. men då stod jag på ett par inlines... Jag gör aldrig om det kan jag lova!

min man som är snäll men även en aning trögtänkt lovade sanda kvällen innan... Bara det att han gjorde inte det. Så den härliga promenaden i solen blev inte av för mig. Min älskade men något trögtänkte man fick äran att spatsera ut i solen.Nu har han även sandat! =O) Så nu slipper jag rammla och bryta armarna också...
Och ajg har preparerat mig. Jag skulle just till att avsluta min pronaxenkur i två veckor... Jag börjar om idag med den för att förhindra att få muskelinflammation. Det räcker med att gör illa mig lite så kommer inflammationen som ett brev på posten. Även tramadol och alvedon och omeprazol står på listan. *suckar* Ännu mer medicin...

Men kanske i morgon att jag får mig en fin promenad. Om det nu inte blir snöstorm så klart. Och om jag nu kan röra mig något så när... Just nu sitter jag på mina rumpmuskler. Jag tror dom kommer att bli vältränade. =O)

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

nej men stackare =)

Postat av: Johanna

Men Veronica...har inte du nog med kämper??!!..
Karlsyndromet känner man igen...och visst är det konstigt att det jämt blir vi som blir drabbade på ett eller annat sätt...
Kry på dig ch hoppas att du kan komma på lördag på träningen..och tusen tack för raderna i vår gästbok, fint skrivet!!..:)

2008-01-31 @ 23:41:10
URL: http://www.redvillas.se
Postat av: Nicolina

Ligger hemma med krossad svanskota efter ett hopp genom ett fönster med ett fall på fem meter. Hela ryggen fick sig en törn. Efter månader med morfin och otroligt mycket kämpande med hela kroppen börjar jag se slutet på tunneln äntligen.

2008-09-16 @ 10:18:50
URL: http://nicolinaolofsson.blogg.se/
Postat av: Nicolina

hoppas allt är guld och att du är frisk nu



//Nicolina

2008-09-16 @ 10:20:22
URL: http://nicolinaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback