Datorn är död.

tyvärr drog datorn sin sista suck nu strax efter nyåret. den ville inte mer. Så nu är den på återupplivning. vi får se om dom får igång den med konstgjord andning.

Även om nu datorn är död så är inte vi det. ;O) Här jobbas det på. Äntligen har det kommit lite nsö och vi kan köra släden igen. Så nu börjar vi om med kondisen. Jag och gaija har blivit lite julfeta. Mest fet är jag. Gaija kan vi skylla på skendräktigheten. Hon har inte gått upp viktmässigt men muskelmassan har gått ner och fettmängden har ökat. Men det ska vi råda bot på!

igår (onsdag) så tog jag fram släden och selade på gaija. lilla Zena fick springa lös. när vi kom till vägar där bilar kunde komma så spände jag fast henne bredvid Gaija för att hålla henne i koppel vid släden var inte att tänka på!
Väl vid gaija var hon som en dröm. så nu har hon lärt sig att gå på gaijas vänstra sida och springa bredvid. I sakta trav. eller så går hon. Detta handlar ju bara om korta sträckor men hon lär sig att vara framför släden ialla fall. Annars så har hon sprungit lös och fårr röra på sig i sin egen takt. vilket alltid är dubbelt så fort motför gaija... hmmm....

Gaija har jag börjat jobba med lydnadsmässigt också. Hon känns jättefin! Så nu till helgen bär det av till ridhuset för träning! Först lördag i Höglandsnäs. Och sen på söndag på grans. zena ska också få följa och få jobba med det vi har börjat med hemma. Att hitta fotpositionen och inkallning och kontakt. sen ska ajg börja med rutan också. Gaija ska få börja jobba med elitmomenten och så ska vi ruska igång trean också ordentligt. det ska verkligen bli skoj! =O)

Jag ska försöka uppdatera bloggen men det blir lite si och så eftersom att jag bara skriver från andras datorer. Men snart hoppas ajg att vi har tillbaka vår gammla goding som ny igen. ett nytt minne behöver den då den haft lite galloperande alzheimer nu ett tag... den ahr stängt sidor av sig själv, stängt av hela sig själv eller så har den liksom bara fastnat i en tankebana och inte tagit sig loss.

Datorer är betydligt besvärligare än hundar!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag gick här om dagen och funderade varför jag inte sett något livstecken från er och tänkte: Hmm, kanske datorn har lämnat in. Osså hade den det! Jag är nog synsk ;o)

Skönt att höra att allt är bra med er.
Var rädda om er!
Kramisar

Postat av: Sofia..

Jasså den är hos doktorn nu... jag håller på me min själv jag :) kram kram... joo, måste komma förbi me kaveln.. hihi, glömde den sist =) *SMART* =D

2008-01-10 @ 22:05:48
URL: http://www.sossoludde.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback