Aktiv helg.

Nu ÄNTLIGEN har ridhusträningnen börjat!

I lördags så var vi till Höglandsnäs. Där fjollade jag runt med Gaija och kände lite på våra kunskaper. Jösses så taggad hon var! Det var så taggat att hon blev vimsig!

Först körde jag lite linförighet och fritt följ. Det funkar bra förutom att hon hade så mycket i skallen att hon glömde bort mig då och då...
Sen så var det rutan och jag testade elitens ruta. den kan hon rätt bra. lite mer jobb med att springa diret på kommando från konen till rutan. Men det var ju ett tag sedan vi jobbade med elitens ruta.
Sen blev det lite hopp över hinder med metallapportering. Lite bus och så körde ajg några inkallningar som var vimsiga..
Vi testade även apportering med dirigering. Jag använde mig bara av en kon och en apport. HOn fattade till sist vad ajg ville och då funkade det bra både åt höger och vänster! Hurra!

På söndag var vi till grans ridhus. Jättemåååånga var där... Haha! Det var ajg och stefan med våra hundar och så kom Linda med Cuta. Fast det blev en bra träning. Hon var betydligt mer koncentrerad och funkade jättebra!

Sen har vi kört lite släde också gaija och jag. problemet var bara snöskottningen. Dom hade plogat så bra så att vägen hade tinat fram. Och på andra ställen så hade dom sandat så ordentligt att det inte gick att dra släden där. Så ajg fick bära eländet tills vi kom till skogsvägarna. Där dom cokså hade plogat jättebra. *suck*
Snart så har skotrearna gjort jobbet åt mig så snart kan vi köra i skogen. tack o lov. bara nu inte all vår underbara snö smälter bort. För i dag är det plusgrader. i går var det ner till -16.

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

hehe :) kul =) både glömde av och ides inte fara till grans. ringde dej igår!

Postat av: Linda

Tack så mkt=) Vi är superglada
Vi ses nog i ridhuset på söndag=)

2008-01-17 @ 19:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback