Inför tävlingen...

Inför tävlingen har vi inte hunnit träna mycket. tanken var att vi skulle träna varje dag nu i veckan och så mindre nästa vecka så hon blir riktigt taggad för att få jobba. vilket egentligen inte behövs. hon är alltid taggad. Men jag tycker hon blir mer koncentrerad när hon inte tränat på ett tag. Men i gårkväll så fick jag chansen att träna!

Vi körde lite linförighet och där går hon rätt bra. Lite pipig i början men när hon fått ur sig den mesta energin så blir hon bra och håller tyst. belöningarna sträcker sig till att jag klappar om henne eller ger en liiiten godis. Väldigt lungt och stillsamt. Då funkar hon bäst. Annars så drar hon iväg och eggar upp sig.

Inkallningen med ställande och läggande gick utmärkt. Hon lyssnar väldigt bra nu.

Rutan gick dåligt. Hon kollrar sig fortfarande och stannar en bit från rutan för att fråga om hon verkligen ska in där? Så jag har jobbat extra mycket och gjort lite roliga övningar. Så nu ser det ut som om det ska ordna sig (hoppas jag).

Apporteringen gick utmärkt! =O)

Vittringsapporteringen är det ingen kollringsvarning mer på. Jag bytte ut min pinne för varje gång och hon fattade galoppen. Jag har börjat med att lägga min pinne längst ner i en hög med luktfria pinnar.  Så ska jag även göra före tävlingen. Det är som att hon kommer på vad hon ska göra.

Vad gjorde vi mer?

Ja! Vi busade på slutet så klart! ;O)

Jag körde också lite fjärrdirigering. Vet inte men hon tror att hon kan krypa på den... Måste jobba bort det.

Kryp!!!!

Vi har börjat träna kryp efter LenaL metoden. =O) LenaL metoden kommer från Lena L från Midälvalandskennel. Hon är en pärla! Så nu har vi tränat ett tag på kryp inne i huset. Jag säger kryp och då ska hon ta kontakt med mig. Inte börja krypslingra sig över mina fötter i expressfart. Vi har nu kommit så långt att hon tar kontakt med mig både när vi tränar inne och ute när jag säger kryp. Men hon liggerkvar och försöker inte dra iväg. Så i går testade ajg med att få henne att krypa baklänges... Hehe... Jag la en boll bakom henne som dragningskraft och sen så tog jag tag i halsbandet med ena handen och framför bröstet med andra handen. Så då flyttade hon sig ett steg bakåt!!!

Precis vad jag ville att hon skulle göra! =O)

Så nu återstår det att skriva till lena på AH och berätta. :O)

Mer träning blir det i morgon. Idag ska vi vila då jag har haft feber nu sedan i söndags. Nya friska tag! =O)


Kommentarer
Postat av: shanieShanie

Vilken metod är lenas för att få till ett br kryp då ? *tips mottas gärna* kelpietrollet har så förbaskat bråttom och rumpan
åker upp i vädret

2008-02-18 @ 19:07:03
Postat av: Quick och Morre

Hej hej på måndag den 25:e börjar jag praktik hos Gunilla på hunddagis :) Ska bli skoj :)Vi ses på söndag fast jag kommer köra Morre istället för Q känns inte riktigt ok fortfarande...Vem vet morre kanske tycker det är kul att få komma ut igen :) Det får söndagen utvisa tills dess ska jag träna lite så hon kommer ihåg momenten...men sen kommer det bli Q för hela slanten...

Postat av: Maria & Iro

Hejsan

Vi håller tummarna för er inför den kommande tävlingen. Iro och jag har upptäckt draghundssportens roliga värld i helgen. Bara matte får till tekniken så hon slipper få så många blåmärken...

2008-02-20 @ 08:05:37
URL: http://www.damas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback