Det tar aldrig slut.

Influensan tar då aldrig slut.

Igår kväll så fick jag ont i örat. Precis som för Josefin. Det blev mer och mer ont och till slut hade ajg så mycket tryck i örat att jag trodde jag skulle sprängas. Hela natten ahr varit lika dan och jag har bara väntat på att trumhinnan ska spricka. Och det har den gjort nu. Så nu rinner det gocks ur örat på mig också... Hiommla snabb örooninflammation alltså! den börjar snabbt. På ett par timmar så har man en mogen öroninflammation. det brukar ta några dagar innan trumhinnan spricker och oftast hinner man till läkare. men med dessa öroninflammationer så är det timmar jag pratar om. Alltså vi är TRE st med samma symptom! Undrar om det är ngt som smittar? Och så ONT det gör! Jag har faktiskt inget minne av att ha så här ont? Förut när trumhinnan spruckit så har man haft mindre ont i örat efteråt. Men inte nu? OCh det är inte bara örat som gör ont utan även ner mot nacken, svalget och en bra bit av skallbenet bakom örat.

Jag ska ialla fall till läkaren nu på eftermiddagen. Så nu kommer jag förhoppningsvis att bli frisk igen. *Suckar*

Hundarna får ingen prommis i dag på förmiddagen då jag har för ont för att orka gå ut. Så dom får nöja sig med att vara ute på baksidan och busa med varandra. Mamma ska ta ut dom när vi kommer till vårdcentralen. Det är fint att ta ut dom där. Skog och ängar. Vad skulle jag göra utan min mamma?



Jaha... Jag har aktut öroninflammation. Trumhinnan var perforerad på fem sex ställen enligt läkarna. Japp. Läkarna. Jag fick visa upp mitt öra till en till läkare eftersom att jag har ett ovanligt tillstånd. Min trumhinna ser ut som ett durkslag. Har jag tur så läker trumhinnan ihop men det ser inte bra ut. Jag kommer mest troligt att få nedsatt hörsel på höger öra på grund av den trasiga trumhinnan.

Jippie liksom...

Läkarna var så otroligt snälla att dom upplyste mig om att trumhinnan kommer att fortsätta perforeras. OCh JA! Jag känner det! Jag tror den har gått hål fyra fem gånger till nu i kväll. Varje gång den går sönder gör det jätteont och så börjar jag blöda igen... Skitäckligt! Skitont!

Jag har fått en dunderkur med penicillin också. två tabletter kåvepenin a' 800 mg st tre ggr per dag. Alltså 4800 mg kåvepenin varje dag! I sju dagar! Jag kommer att bli hur trött som helst... Men jag får se det från den ljusa sidan. Om någon dag så har jag inte ont mer... Och jag ska på koll på tisdag och då får vi se hur örat ser ut. Hjälper inte hästkuren så får jag Spektramoxcillin. Det är ett bredspektra som tar nästan alla typer av bakterier.

Shit. Jag behövde inte det här...

Kommentarer
Postat av: Ulle

Näe , fy f*n vad hemskt!!! Jag har inte haft öroninflammation sen jag var i 12 års åldern.. men nu när jag läser det här så börjar det värka i båda mina öron!!

Lelle säger att su ska hälla bröstmjölk i öronen.... vet inte , men det kanske funkar med vanlig standardmjölk oxå!?

krya på er!

Postat av: Sosso & Ludde

Hoppas du kryar på dej! =)
*kramar om*

2008-04-04 @ 19:41:32
URL: http://www.sossoludde.dinstudio.se
Postat av: Sosso & Ludde

Nja... kanske lite smitta isåfall... :) jag får se om jag blir smittad, jag tror inte det för jag brukar klara mej ganska bra från allt elände! =D

Åååh, vad kul och tack för assistansen.. :) Jag tror rocky kommer att tycka om åtminstonde uppletandet, han är superduktig på att leta upp grejerna.. Nosen i backen jättefint! längtar till att se vad han går för i spåret!

tack för omtanken.. krya på dej nu!
//Sofia.

2008-04-05 @ 16:29:05
URL: http://www.sossoludde.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback