Träningstävling? Tävling? Eller kanske bara svammel och bus?

Vaknade upp och insåg att dagen var grå. Men inte mitt sinne! Idag var ju dagen då jag skulle bevisa min och Gaijas färdigheter i lydnadsklass tre! Jippi!

Till frukosten vräkte bara regnet ner... Jupp! Bara att ta på kängor och regnkläder då... Min man som är superförkyld fick också för sig att följa med. Regnet till trotts. Snart måste han få prova att tävla. han ahr börjat bli en besserwisser och börjat med att tala om för mig HUR jag ska göra... Hmmm... Han måste få prova på att tävla. Jajamensan! ;O)
Men han är ju supergullig som vill hänga med och lära sig och kika och hejja på oss. =O)

Hur som haver så kom vi till klubben vid niotiden och där var det torrt minsann! Men regnet skulle komma visade det sig. Vi gick ut en sväng i skogen och Gaija fick värma upp med att busa och rasta sig ordentligt. Det var superkul tyckte Gaija och sen gick hon ner i lågvarv....
Jaaa.. ni hörde rätt. hon blev seeeeg! Min lilla busGaija seg? Hmmm... Jag körde igenom treans moment och det verkade sitta rätt så bra. Jag och Linda med Caxa tränade också igenom vittringsapporteringen. Vittringsapporteringen visade hur det skulle gå på resten av tävlingen... Hon tog nämligen FEL apport! Ngt som hon verkligen inte har gjort förut? Vaaaaa??? Sen under uppvärmningen så blev hon SLAMSIG! Ja jösses...

Men så här gick tävlingen.

Sittande i grupp                                              10
Platsliggande                                                 10
Frittfölj vid sidan                                               9               Sent sättande, tränger ngt
Sättande                                                            0               Sitter ej (Tydligen var jag otydlig)
Ink med ställ o lägg                                         9               Ngt sent stå.   
Apportering med hopp över hinder.              0               Ej återhopp. 
Apportering metall                                          10              
Vittringsprov och apport                                   0               DK och tugg.
Fjärrdirigering                                                    6               DK rör sig frammåt.

Summa                                                            156


Jens sa: Där jag lyckades få poäng så fick jag ju höga poäng (förutom fjärren då). *skratt* Ja det är ju sant... Dessutom så tyckte han att Gaija har bra tempo i momenten (dom hon inte strulade i och där ajg fick hjärnsläpp då ;O) )

Men alla dessa nollor? Gaija var bara så busig och vimsig! Just innan vi skulle ut på planen så var hon samlad och fin. Tills friaföljet var slut... Då förbyttes hon till BUSGAIJA! Ngt som imponerade mig stort var apporteringen med metallapporten! Så prygligt och snyggt!
Fjärren var katastrof! Hon satt och drömde sig bort... Tittade på ngn utanför planen... Sen kom hon på att jag fanns där och ville henne ngt. Så då var det som om hon drogs mot mig... Äh! Knasigt blev det!
Apporteringen över hinder var också katastrof. Verkligen mitt fel och jag som ställde till det. Just när jag kastade så knäppte det till i min axel. Det gjorde ont. Jag har tydligen en inflammation i axeln igen och har ingen känsel i händerna. Apporten kom väldigt snett. Så det blev ingen återhopp.
Rutan... Hahah! Gaija som ALDRIG bryr sig om konerna var tvungen att gå fram till dom två frmäre konerna och nosa på dom... Va? Så gör hon aldrig! OCh sen så var hon utanför rutan. När jag dirigerade in henne i rutan var jag för långsam och när jag väl sa ligg så låg hon utanför. Jösses så DÅLIGT av mig!



Innan vi gick ut på tävlingsplan så pratade jag och Linda om att använda DK istället för att riskera nollor. Jag måste ha lämnat hjärnan hemma eller nåt. För när jag väl var ute på plan så fanns det liksom inga DK'n i min värld. Precis som när vi tävlade tvåan första gången...

Hmmm.. Dålig start på trean. Men nu vet jag vad vi ska jobba på! Inte bara momenten utan även att få ordning på Gaija och hennes humör (humor?). Jag VET att vi kan bättre. Det gäller bara att bevisa det för domaren också! ;O)

Och nu i skrivande stund så skiner solen!
Here comes the sun!

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

hehe.. säger bara en sak: TOK-Gaija! =)

Postat av: Marianne

Vaddå dålig start? Du kommer väl ihåg hur det gick för mig och Zmilla i våra "två" starter i trean... Det kan man snacka om dålig start. *asg* Det där greijar ni på tävlingarna i Luleå!!
Vi ses ikväll!
Kram!!

2007-09-10 @ 08:00:07
URL: http://www.frostmarken.se
Postat av: Karin Sandberg

Hej Veronica!
Första ggn jag läst din blogg. Vad fina bilder!
Idag har jag anmält mej(på nätet) till hundkurs på bruks. Jag och min storpudel Wilma. Hoppas det blir en grupp i höst. Grattis till dina fina tävlingsresultat!! Själv har jag mest pysslat med bebisen, så hundträningen har legat nere, tyvärr. Läser att du skaffat en liten valp (har inte kollat hennes blogg än). Va kul! Maila gärna. I annat fall kanske vi ses på bruks i höst.
Kram Karin

2007-09-10 @ 16:06:58
Postat av: Helena

*kääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääär*

sötnosar de är! :D

Helena & Lucia



sänder över dussin av

pussar& kramizar'

2007-10-20 @ 22:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback