Träning i luleå och tävling snart!

Idag hade vi lite ärenden i Luleå att klara av... Så vi passade på att fara och träna med Emelie på Porsön. Det var SUPERTREVLIGT! Förutom att solen sken och det var lagomt varmt så gick träningen hyffsat bra också. Bara lite fnurror på tråden som jag ska reda ut. Jag har ju några dagar på mig att ordna detta. Sen får jag väl se hur det blir på träningstävlingen. =O) Det ska bli spånnande att se hur det går.

Tusen tack emelie för att du visar mig hur jag går! hahah! Jag kan ju inte se ritkigt klok ut när ajg går med Gaija. Vrider halva kroppen ur led bara för att se om hunden hänger med när jag ger ett kommando. Ngt jag absolut inte tänkt på! Nåja. Nu lär jag göra det!

Så i kväll ska jag jobba lite med dom svagaste momenten.

Apporteringen: Få Gaija att öka farten in. Nu tar hon apporten utan att busa. Hurra!

Vittringsapporteringen: Få snygga ingångar utan tugg på apporten. Ska också se om jag kan fixa Emelies tips om att ha apporten långt ut i munnen. Man får mindre tugg då... Att hitta rätt apport är det inga problem med som tur är. Jag som trodde att vittringsapporteringen skulle bli svår att lära in... Jo pyttsan!

Inkallning med ställande och läggande: Läggandet som har funkat kanon har blivit ett huvudbry. Gaija har funderat idag om hon verkligens ka lägga sig eller... Nja kanske? Nääää.. Nåja. Där ska jag väl få henne att fatta att när ajg säger ligg så är det ligg. Inget annat som gäller!

Så nu är det lite mer träning som gäller. Så fort Gumman är hemma med mannen. Han har fått order av mig att motionera henne. Så får min onda kropp vila lite... Just nu så funkar den dåligt. Jag måste nog ta med mig gammelkroppen till cykelverkstan och fixa den lite... ;O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback