Snart maratontävling.

På fredag ska det tävlas. Och på lördag och på söndag. Vad har ajg gett mig in på? ;O)

Fast det känns roligt att fylla ut väntetiden på valpen med tävling. Det liksom skingrar tankarna. I kväll har jag varit ute på bruks och tränat. Gaija går väldigt bra nu. Lite finjusteringar här och där. Hon har dessutom lugnat sig en aning med pipet i kväll. Till slut var det inte mycket ljud kvar.

Det enda kruxet vi har nu är sättande under gång. Helt plötsligt kan inte hunden SITT?! Alltså hallå! Hon är drygt två år... Inget kan hon sämmre än sitt. Jösses...

Annars verkar momenten sitta väldigt fint. Bara för att jag nu tycker det så får väl både ajg och Giaja frispel lagomt till tävlingarna och gör bort oss. Men det bjuder jag på. Går det riktigt illa på någon av tävlingarna så kommer jag att bara köra momenten icke tävlingsmässigt. Lika bra att göra så så att ajg inte avdresserar henne när det är så många tätt inpå.

Nu har jag ialla fall en nöjd liten tjej som fått busa med Bruno i dag. Det har ju varit valpbesiktning i dag så vi for upp till Älvsbynd ajg och Stefan så ajg fick vara med. Jättteskoj! Mycket kiss och en bajshög blev det. Men mer om valpbesiktningen får ni läsa på Exzenas sida. ;O)

Kommentarer
Postat av: Marianne

Här håller vi alla våra tummar och tassar heeeela helgen för dig och Gaija!! *break a leg* Som de brukar säga....

Postat av: Linda & Caxa

Tack så mkt för grattiset=) Det kändes riktigt skönt att klara det så nu är det "bara" 2 första pris kvar=)
Lycka till i helgen. Jag hoppas det kommer gå superbra för oss båda=)
Ses imorgon

2007-09-20 @ 19:19:46
Postat av: Ellis Garp o My

Håller alla tassar å tår å knubbisar vi kan :o) Tycker att du kan komma å tävla här nästa helg oxå :) Ta Exzena i fickan bara och lämna henne här vetja ;) KRAAAM!

2007-09-20 @ 21:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback