Fyller alla 40 i år?

I går kväll var jag och Stefan på 40 års kalas. Där hade dom karaoke. Hmmm... Jag har lovat mig själv att aldrig, aldrig sjunga karaoke. Jag har inte hållit mitt löfte. I två och en halv timme sjöng jag och ett skiftande antal damer. Jag och en mycket trevlig kvinna höll låda tillsammans. Hon var jätteduktig på att sjunga. Egentligen började det hela med att jag blev upptvingad av självaste "födelsedagsbarnet" Peter. Man kan inte neka ett födelsedagsbarn något.
Så jag tänkte: Vad fanken... En sång sen är det bra.
Jag gick upp och sjöng någon slags svensk sång och sen satt jag mig ner och surrade med min blivande sångkompis.
En halvtimme senare beseglades mitt öde som karaokesångerska.  Några av tjejerna drog upp mig med våld ur stolen (jaaaa.... stolen trillade), och sen forserade dom mig till mikrofonerna. Sen tog jag mig inte därifrån. Men kul var det! Jag har alltid tyckt att karaoke är till för de som inte törs sjunga nykter. Och i viss mån är det sant. Men jag var ju nykter! Och höll igång publiken i två och en halv timme!
Så om nu någon behöver en sångerska som ger gärnet i två timmar så säg till. Jag kan inte lova att det låter bra hela tiden. Men så länge rösten håller så sjunger jag. ;O) Och dyrt blir det. *asg*

Nästa helg fyller en ungdomskamrat 40 år... Då blir det tårta igen.

Det börjar bli jobbigt med allt detta firande.

I dag har det varit fotbollscup i Svensbyn. Ena dottern som spelar fotboll skulle spela där med sitt lag. det gick skapligt. dom kom trea. =O)

Ännu mer skapligt gick det för mig och Gaija. Vi passade på att träna och nu sitter det mesta som det ska!

Vittringsapporteringen ska jag jobba med varje dag. Den har Gaija lite funderingar omkring fortfarande. Men i dag körde jag en metod där jag först la ut två apporter + min apport. Först tog hon bara första bästa. Men efter ett nytt skick så tog hon rätt och jag belönade med bollen. Sen var hon med på noterna. Jag fortsatte öka antalet apporter och hela tiden tog hon rätt. Så nu är vi nog på väg. Förvrrningen vänds till visshet. =O)

Inkallning med ställande och läggande funkar också super. Och är jag bara väldigt  T Y D L I G  vid sättande under gång så förstår Gaija det också. Jag håller på att arbeta bort mina DK'n som Emelie gjort mig uppmärksam på. ;O)

Rutan är ju bara sååå rolig! Och nu funkar den super!

Jaaa... det mesta sitter faktiskt väldigt bra nu och jag känner mig trygg inför tävlingarna. Fast man får ju aldrig vara säker... Allt kan hända!

Idag märkte jag att Giaja har börjat markera när vi är ute och går. Så snart ska hon väl till att börja löpa. Skulle tro att det blir i början av Oktober. Så nu håller jag tummarna att hon inte börjar lagomt till nästa helg. Nu när vi fått ihop i stort sett hela trean.

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

åsså detta löpande..... *Suck* jajja... bara hon inte löper när vi någon gång framöver träffas ;) (*harkel, host* =))

Postat av: nastya

jaha jag är bara 24 längtar ochså tills man blir 40

2008-01-07 @ 13:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback