Förberedelse...

Som vanligt när ajg ska få hem en valp så hamnar ajg i ngt liknande det havande kvinnor hamnar i. Jag boar! Jag gör iordning mitt hem så det ska vara fit for fight när bebisen kommer hem. Det är rätt bra för då kan jag ju änga mig åt det man vill. Och det är ju inte precis städning och tvätt kan jag lova!

Checklista inför valphämtning:

Uppsättning av staket på baksidan.    Check!
Borttagning av mattor.     Check!
Säkra sladdar.     Check!
Rädda gardiner ur valpmun med vassa tänder!     Check!
Hitta valphalsband och koppel.     Check!
Ta upp valpmaten från garaget.      Che... Nähäpp!
Städat.     Check!
Tvättat allt och alla hundfiltar.     Jävla tvättmaskin då! Den gick sönder för ngn dag sedan.. Det är älgjakt... Vem vill laga tvättisar när man kan jaga älgisar? Så i morgon styr jag kosan till mamma och lånar hennes tvättmaskin. Sen på måndag om inte vår tvättmaskin är lagad (det betvivlar jag) så styr jag kosan till svärmor som har en jättemaskin. I den kan jag tvätta hundfiltar. Blööööääää....

Köpt tuggben åt lillvalpen.      Check!
Köpt en billig skurmopp och hink på Ö&B.     Check!
Köpt levergodisar åt hundarna.     Check!
Köpt lite kompostgaller på Ö&B (billigt).     Check!
Satt ihop kompostgaller för att ha framför ingången till vardagsrummet (jag vill kunna begränsa ytorna lite).    Nope!
Städat ur Gaijas leksakskorg från pipleksaker och valpovänliga leksaker.     Check!
Ställt upp buren i sovrummet och sett till att Stefan knappt kan ta sig till sängen (buren är på min sida, jag har gott om plats).     Check!
Handlat hem mat.     Check!
Tränat Gaija inför tävlingarna.     Check!
Är redo att ta emot en lite underbar och söt valp. CHECK!

Nu är jag helt slut i kroppen. Jag har gjort mer än vad ajg ska göra. Så i morgon ska jag tvätta hos mamma och mellan maskinerna ska jag läsa tidningen, fika, ta en skön höstprommis med Gaija och bara ta det lungt. OCh så ska ajg mysa med mamma och berätta allt om Exzena... OCh sen ska ajg hem, göra varmkorv, se till att alal äter och sen... Sen drar jag till TÄÄÄÄÄÄVLINGEN!

Jag och Gaijsanmajsan... Håll tummarna. Vi lär behöva det. För Gaija kan inte sitt på sättande under gång... Jösses... Hon kunde det förra veckan...

Här kommer lite bilder från vår staketuppsättning. Alltså. vi ahr haft upp den en gång förut och då var den snyggare. Nu ser det lite underligt ut med långa stolpar här och där.... Dom ska vi kapa senare.  Jag ska även sätta upp palkragar som jag kan fylla med kompost (och hundbajs) för att sedan plantera mina älskade jordgubbar i. Dom bor nämligen framför garaget och där trivs dom inte. Dom ville inte blomma i år så vi fick inga goda jordgubbs.... *gråter*


Stefan jobbar stenhårt. Här gör ahn ngt mystiskt med en av staketstolparna.

image867



Rex tyckte att han skulle hjälpa Stefan. Ensam man med en galen kvinna med ett staket=inte bra...

image868



Rex fortsätter övervaka arbetet... nu har några sektioner till har kommit på plats. En staketstolpe har tydligen också inspekterats av Rex. Den är godkänd. Gaija jobbar på att göra så lite nytta som möjligt.

image869


Gaija undrar om vi inte ska fläta ett staket med mycket små pinnar i stället. Kan nog vara snygt det med?

image870



Istället för att hjälpa till så lekte Banjo och Gaija med varandra. Rex tyckte dom var lata. Men som en stor och stark karlakarl som han är så ställde ahn upp på stefan. Kontrollerade arbetet och pinkade in reviret och så...

image871


Pöss på dig Gaija! Vem kan tro att Banjo var livrädd för Gaija för sex månader sedan? Nu leker dom ihop. Men bara ute. Inne är det Gaija och Oboy som leker. Dom har en speciell lek som bara dom får leka.

image872



Banjo "krullar sig" och gaija funderar vad han gör... Hon blir alltid fundersam varför katterna ska rulla sig framför henne.

image873



Banjo har blivit en riktig snygging. Pälsen börjar vara lite tjockare och han är inte lika skvättig längre.

image874



Nästa gång jag skriver så har jag tävlat. Troligtvis... Håll ögonen öppna! ;O)

Kommentarer
Postat av: Marianne

Hallåjsan! Exzena vill så gärna hem nu. Hon säger att hon är beredd. Hon har lärt sig; bitas, retas, springa fort, gräva gropar och springa i skogen. Så nu säger hon att hon är redo!
Tänk om vi skall sätta ett liiitet krav på er inför tävlingarna dvs Om ni inte sköter er så får ni vänta en vecka till innan ni får hämta lilla Exzena. ;oD
Nääädå, jag bara skojar!! Vi väntar på er på söndag!!
KRAAAAM!!

Postat av: Sosso & Ludde

hallloojj =) Lycka till nu =) kram

2007-09-21 @ 18:05:31
URL: http://ludde.webblogg.se
Postat av: Linda & Caxa

Grattis till första priset igår. Snyggt jobbat. Jätte kul=)

2007-09-23 @ 07:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback