Dimmig...

I gårkväll var jag och Gaija och tränade. Vi hade med oss Karro. En kompis som faktiskt aldrig har sett hur man tränar lydnad med sin hund. Så det var riktigt skojigt att få visa!

Gaija gick faktiskt riktigt bra hela träningen. Lugn och sansad motför på tävlingarna i Luleå. JAg tror nog att valpen dämpar henne lite. Hon får ju rättmycket jobb hemma. Eller hon tar på sig jobb. Hon tycker det är superroligt med valpen och lär henne hur man ska leka och lär henne vart gränserna går. Så jag skulle tro att hon får en hel del huvudgympa nu. Exzena är ju inte heller en valp som är inakgiv. Hon är igång rätt mycket och sen faller hon som död ner och sover en stund. Sen är det full fart igen.
Så för mig är det fviktigt att tänka päa tt Gaija inte ska behöva agera valpvakt. Valpen är mitt ansvar. JAg ser redan att hon tar på sig rätt mycket genom att hon blivit vaktig mot andra hundar.

Men hur som helst så tränade vi på ett mycket tomt och ödsligt bruks i gårkväll. Dimmigt var det också. Men det var härlig luft och friskt ute. Vi ahde tänkt fara och ahndla efter träningen. emn när vi var på prommisen så upptäckte vi att klockan var tjugo i tio... Så det var bara att strunta i att fara och ahndla lite mat.

Just det ja! Vi tränade på krypet också... Krpet har fått stå tillbaka för en massa nya moment. Så i gårkväll körde vi lite och ajg var väldigt nöjd när hon visade att hon faktikst kan krypa. OCh att hon kan krypa rakt. Det är inga långa sträckor. emn det börjar ta sig. Hon kan även svänga vänster på krypet. Men det ska vi träna ännu mer på. JAg tror på att träna positioner i krypet. Som det man tränar linförighet.

Näpp, nu ska jag sussa. Men jag slänger in en liten bild på kompisarna...

image883

Kommentarer
Postat av: Linda & Caxa

Hej
Hur går det med Exzena? Hoppas allt är bra.
Jag får se om jag tävlar i november. Just nu är Caxa skendräktig så vi får se lite längre fram. Har Gaija börjat löpa än då?
Ha det bra så ses vi
KRAM

2007-10-05 @ 14:50:23
Postat av: Lie och grabbarna grus

Hejsan svejsan allihopa!
Kikar förbi lite grann.... hoppas ni får en tipp-topp helg! Kikade förbi "lillsyrrans" sida också...
Kul att träningen går fin-fint
kramizar

Postat av: Redvilla´s gänget..

Hon är verkligen sockersöt lill damen!!!..;)

2007-10-10 @ 22:41:09
URL: http://www.redvillas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback