Att arbeta på egen hand.

 
Da´gens middag blev lasange. Jag totalmisslyckades med köttfärssåsen här om dagen. Den blev jättehet! Ingen i familjen klarade av att äta den, Så jag kom på att jag kan göra lasange av den ch spä på nera köttärs som är okryddad, Sagt och gjort så ordnade jag det till middag i dag. Det blev en stoooor form med lasange! Härligt!

Problemet var bara att jag är nere i ett skov just nu.Jag har fått ännu mera ont än vanligt och nu går jag på tramadol igen. BLÄ! Så när jag började göra i ordning maten så tog jag mig en tablett. Och givetvis så fick jag biverkningar. <jag blev lullig i huvudet. Så när jag skulle sätta in denna enorma lasange i ugnen så fick jag för mig att man kan faktiskt ta ut gallret som alltid är i vägen! Sagt och gjort så tog jag ett stadigt tag i gallret som var inne i ugnen. Med bara handen! Gallret var ju bara si så där 225 grader varmt...

Jippi!!!! tummen, pekfingret, långfingret och ringfingret har numera några rejäla blåsor, Jag stod i säkert fem tio min med handen under rinnande kallvatten. Sen hade jag den stora turen att ha hemma brännskade jel med kompress. Huvva vad skönt det är.... Hahaha! Eller... Tur ialla fall att det var vänster tass...
Jag menar hand. och att jag redan är lite hög på smärtstillande mediciner.

Jag har ett nytt ordspråk. När jag har otur så har jag tur. ;O)

Så nu går det jäääättesakta att skriva i bloggen... Men tydligen stavar jag betydligt bättre nu när det går sakta.

Ikväll ska jag iväg och träna med Gaija. Vi far bara till en skola och tränar... Jag har helt förträngt att vi ska tävla i helgen...  Vi har haft fullt upp med barn, valpvaccineringar och med att hitta folk som kan hjälpa till på tävlingen nu på lördag. men nu äntligen så har vi fått tag på det vi behöver! Tack snälla Ullis, Lennart och Carina! Ni får en stjärna i himmlen av oss! =O)

Nu kan jag koncentrera mig lite på tävlingen också och inte bara jaga runt efter funktionärer. I morgon ska vi med hjälp av Jessica lägga ut rapportsträckan för apellen. Då får vi lära oss ngt nytt också. =O)



Ont... Och opraktiskt. Men efter tre timmar så har gelen som ska kyla brännblåsorna gjort sitt. Sen sätter jag på plåster för skavsår (Compeed) och då kan jag bli lite mer relaxerad. ;O) Jag missade att jag hade bränt ringfingret. Så jag har bara skavsårsplåster på det fingret. Få se sen vilken skillnad det blir med dom andra fingrarna.

image936

Nu känns det lite bättre. Nu har jag lagt compeed skavsårsplåster på brännblåsorna. som blev rätt stora trotts att ajg kylde dom noga. =O( Jag tror min man ska få göra middagarna i fortsättningen. det funkar ju inte för mig.
Ialla fall blev jag betydligt rörligare. Halloweenfingrar!


image938
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Men snälla vän!! Ugnar brukar vara varma, även det som är I dem... Ja, om man skruvat på värmen såklart... Ja.. Just det... Hmm...
Nåja, du får se till att guuuben fixar käket hädanefter. Jag vill gärna ha min dyrbara fodervärd hel och oskadd! ;o) Men jag håller med att Tramadolen gör en litet lurvig i huvudet... *s*
Tag hand om dig (och de dina) så hörs och ses vi snart!
KRAAAAAM!!!!

Postat av: Sosso & Ludde

kära vännen... det ska ju vara du, men, inte behöver man väll ta med bara fingrarna?!?!?? =)
Nåja, du ser ju då inte ut att vara alldeles skinnflådd iaf. kram//Sosso.

2007-10-31 @ 20:11:31
URL: http://ludde.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback