Degerberget.

Idag fick jag för mig att fara upp på Degerberget med hundarna. På vår, sommar och höst finns det mycket orm där. Så jag drar mig för att fara dit då. Men nu är det garanterat ormfritt! =O)
Degerberget är ett rätt högt ber vid kusten och erbjuder en otroligt vacker utsikt! Man ser nästan till finland! ;O)


Klockan är halv ett på dagen. Solen är inte ögt över horisonten ännu. Jag är nästan högst upp på berget.

image949


Öppet hav. Vy mot Jävre. Eller man ser Bondön närmast. (söderut). Jag kan våra öar i skärgården. *ler*

image950


Både is och öppet hav. Vyn är mot vargödraget. (österut)

image951


Och nu ser det ut som att det är långt gången vinter. Vy mot Rosvik och Luleå. (norrut)

image958


Jag kämpar med att få ett endaste ett bra foto på bägge hundarna samtidigt. Med Gaija är det ingen konst.. Men med Zena! Hon rör på sig heeeela tiden! Och hon är så mammig att hon ska ju vara nära mig hela tiden. speciellt när kameran är framme. =O)

image953


Ett snyggt kort! Min vackra lilla Zena! Hon är god som guld och söt som den renaste finaste sockerfabriken som finns!

image956


Båda gulliganerna. Äntligen! Fast dom var ju bara tvugna att titta åt olika håll...

image957


Samarbete.

image959


På väg nerför berget. Gaija har hittat en annan STOR gren. Eller är det ett träd?

image960


Zena vill cokså ha...

image964


Men attans också! Gaija springer för fort!

image965


Äntligen! En bild på våran nya bil! Suprice! Det ser lite mörkt ut.. Men klockan var strax efter ett. Mitt på dagen. Så är det här uppe i norr. Det blir mörkt i skuggan. ;O)

image966






Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

va fiint =) ska vi int ta en prommis snart?? eller dragträning??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback