Vilken härlig dag! Tralallalalaaaa!

I dag har vi varit ute och spårat med "mopsgänget". Vi måste nästan ha ett namn på vårat gäng och vad passar inte bättre än Mopsgänget? Lilla Qiwi är allas vår lilla maskot!! Minst och med minsta trynet!

Vi träffades ute vid Piteortens chark vid tvåtiden och sen for vi ut i två spårlag. Jag, Stefan och Mia & Ulf med bouviererna for åt ett håll och Johan, Johanna, Jörgen, Jesper (många J där) och Linda for åt ett annat håll.

Åt Mia la jag ett spår på en kilometer drygt. Lite lurigt med kringelikrokar och balansgång på stock och ett varv runt ett lite underligt träd... Kul att få lägga ett ordentligt långt spår! =O)
Mia la ett ca 400 m långt spår med tre apporter. Och väl snitslad så ajg kunde se hur Gaija gick.

Och sen var det bara att vänta... Efter ca 45 minuter så tog jag och Gaija vårt spår. Hon gick som en dröm! Hittade alla apporterna också! Och hon vänder om och kommer med dom till mig! Tjohooo! Trägen vinner! =O) Hon hade bra fart i spåret och bara på ett ställe så blev hon lite osäker. Men nu fden här gången så såg jag faktiskt väldigt tydligt att hon var tokigt ute... Så ajg bara stannade och väntade in henne. Jag hade Kloka Mia med mig och hon gav mig råd och tips. Som tex att när jag inte har sug i spårlinan så har hon tappat spåret. Att jag inte har tänkt på det!!!! *slår mig för pannan* Och att jag ska gå tillbaka till stället där Gaija hittade apportbocken. Och där kan vi leka lite och sen gå på spåret igen. Annars gör jag det onödigt svårt för henne i spåret...
*slår mig för pannan igen* Fast jag ÄR nybörjare innom brukset och har mycket att lära. Tack o lov så har jag världens bästa Gaija! Hon är en trygg tjej att ha med sig när man gör nya saker. =O)

Sen var det Mia och Sunes tur.. Det lååånga spåret väntade! Sune gick ut bra och slog nog världsrekord i Bouvierfart i spåret!  Alltså lite snabbare promenadtakt. *fniss* Det var väldigt kul att se killen spåra. han har lite roliga saker för sig... tur att han inte är min hund. Jag hade blivit ännu mer förvirrad av att ha en sådan hund. Hihi.. Sune är en otroligt charmig hund!
Sune fick ett tufft spår. Det är ju väldigt torr mark och det krävs rätt mycket att spåra på sand och vitmossa. Han fixade nästan hela varvet runt det konstiga trädet också. Och hade fixat hela varvet om han inte hade hittat ngt... Mia undrade om jag hade lagt ut ett ägg! Sune hittade ett ägg nergrävt i mossan. Förmodligen ett ägg som ramlat ur ett fågelbo. Men jag hävdade bestämt att jag INTE har ägglossning nu... Så det var inte mitt ägg. Så fortsatte färden mot nya äventyr! Jag hade gått på en sandig stig och den tyckte Sune var väldigt klurig. Tydligen är det ngt som väldigt få tränar på... att följa en stig....

I slutet hittade Sune också slutapporten! Hurra! Några av apporterna ligger kvar där ute i skogen och två missade han men vi plockade upp dom. HA!

När vi var klara så var det dags för middag. Så vi for till vår träffpunkt och myste. Vi satt och ljög för varandra och hade det verkligen trevligt med god mat och trevliga vänner. =O) Livet är bara så underbart!
Sen fick jag och Mia för oss att göra en uppletanderuta. Så då gjorde vi en.
Jag busade iväg med gaija ut i rutan och kastade iväg en leksak som hon sen fick springa och hämta. Sen gick Mia ut med en av hennes handskar och den plockade Gaija in hur bra som helst! Och sen gick Mia ut med en av Lindas hudnars kampgrej. Och även den plockade hon in klockrent! Så nu ska jag försiktigt börja om och ha fler saker ute i rutan.
Uppletande är inte min stakra sida. jag vet inte varför jag tycker så illa om den. Och jag är rädd för att det smittar av sig på Gaija. men det hon gjorde idag gör ju att allt käns mycket roligare! *nickar nöjt* Hon till och med kom med alla grejjer till mig. Hurra!

Lilla Trizza fick göra ett uppletande och hon var klockren! Tre saker utlagda och alla tre saker snyggt lämmnade hos Jesper! Wow vilken tjej! =O)

Sen körde vi lite budföring och Gaija var klockren! Bra fart och hon tvekade inte en sekund att springa till Jesper. hon visste ju att han hade en boll i handen! Så nu har hon bara fått ta bollen i munnen och sen fick hon springa till mig. smama sak med leksak där. Och andra skicket jag gjorde fick hon ingen boll men däremot massor med klappar och beröm. Samma när jag tog emot henne. Sen mötte jag Jesper på mitten och han gav Gaija bollen. Vilken lycka! Skitkul tycker Gaija!

Få se nu hur det går nästa helg. Vi har ju debuten i appellen. Spännande!=O)

I morgon ska vi tävla lkl2 i Åbyn/Byske. Jag har fått den tävlingen av mina barn i morsdagspresent. Kul! =O)
Få se hur det går? Spännande! :O)

image599

Köpte lite lyxmöbler på Coop i dag. Stolar och bord. Ett måste för den verkligt spårinbitne som bara måste ha lite mat! Ser väl riktigt fränt ut va? Blir ni avis nu? Hahaha!


image600

Förste vedfixaren Jesper!


image601

Elden... Det är runt den vi spårgalningar samlas och njuter av en bit mat!


image602

Här är Mopsgänget smalat. En bunt hungriga typer.


image603

Gissa vad Gaija gör?

A. Väntar på mat.
B. Väntar på att få göra ngt roligt.
C. Längtar efter mamma.

Rätt svar är A, B och C!


image604

Danza och Evita har fått sig en korvbit. Lyckliga små rottisfröknar!



image605

Söta, gulliga, underbara Tyson!


image606

Troja och Rex. Stackarna hade en jättebra utsikt över vår lägereld.

Sen kom jag på nu när jag la in bilderna att varken Caxa, Rizzla och Bouvierligan blev fotade... Vilken miss! Jag ahde gänra haft med dom på bild och inte bara deras hussar och mattar... Nåja. Nästa gång blir det fler bilder!
Tack Johan för lånet av kameran. Nästa gång ska min med! =O)

Så nu har jag en jättenöjd tjej. Få se hur hon orkar tävla i morgon. Är Gaija en riktig bruksschäfer? *fniss* Jag tror då det...;O)

Kommentarer
Postat av: Redvilla´s gänget..

Kul att få se lite bildbevis från igår!!
Tack för en suuuper dag, ca 6timmar blev det...:))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback