Så duktiga tjejer! Och spännande saker på G!

I går hade Amanda fotbollsmatch. Dom spelade mot Svensbyns IF. och vann med 4-0! Dom är ju bara för duktiga! Och Amanda fick in sitt första mål för i år! Så nu är jag en stolt mamma! =O)

Gaija fick följa med på fotbollsmachen och hon skötte sig helt otroligt bra! mans baen vämde up inför machen så tränade vi lite lydnad jag och Gaija. Vi tränade lite inkallning, linförighet och framförgående. I framförgåendet har vi kommit så långt att jag inte ens behöver plocka ner ngt från det osynliga trädet längre. Det har gått fort nu sedan hon förstått vad hon ska göra. Hon stretar lite i kopplet men det bjuder jag på. Hellre det än att hon vinglar eller nosar.

Sen när machen började så satt vi oss bredvid och kikade på machen. Bollar som for hit och dit. Barn som sprang hit och dit. En boll for framför nosen på henne. men inte en min av att hon ville springa efter. Duktig tjej! Enda gången hon gjorde ngt var när det blev mål och alla började klappa händer och hurra. Då trodde hon att hon fick applåder och hurrarop. Oj så mallig hon blev. Jätteglad tjej! Så nu fick jag en liten hint om vad som händer med henne om vi får en glad publik när vi tävlar!

Applåder tack! ;O)

Det som imponerade mest var när hon låg och kikade på barnen och bollen kom rullande över svansen. Inte en min rörde hon även om hon gärna ville kika vilket barn det var som kom efter bollen. Hon hade koll på Amanda och hennes kompisar i laget. Hon är ju deras lilla maskot. Hihihi...

Nu idag har jag fått veta att Karga Landets Zmilla är på väg ner till sin fästman Rapports Exxon. Så nu blir det spännande. Jag ska nämligen få bli fodervärd till en liten tik om och när det blir valpar. Och om det blir tikvapar då också förståss. Tänk vilken ära det är att få bli fodervärd! Att JAG av alla får ta hand om Frostmarkens lilla blivande avlestik. om hon nu är frisk det vill säga. Det är mycket OM och KANSKE. Och spännande är det!
Så nu önskar jag Marianne ALL lycka till med både resa och parning. Hoppas nu att Zmilla finner Exxon tilltalande och att det blir lagomt med valpar. =O)

Håll tummarna med mig nu. Så jag får en liten valp till hösten! Min tredje höst med valp! *myser*

Och för er som undrar så är det planmerat att Stefan kommer att hjälpa till med Valpens utveckling alternativt så tar han över väldigt mycket av Gaijas utveckling. hur som haver så har jag en man som blivit så intresserad av hund att han vill också göra ngt. Och barnen vill jobba med agillity med Gaija. Så en hund på fem personer blir lite för lite och lite för mycket för en hund. Det ska ialla fall bli hemskt roligt att få använda alla mina nya kunskaper på en ny liten individ. Jag har massor med planer för hur jag ska jobba med valpen. Nu vet och kan jag betydligt mer än när jag fick Gaija. Så många av dom felen jag gjorde med Gaija kommer jag naturligt vis inte göra med valpen. Däremot är det inte sagt att jag kommer att göra nya fel... ;O)

Sen tror jag att Gaija med sitt stora lugn och trygghet och klokhet kommer att hjälpa till att forma valpen till en trygg och glad individ. Bättre storasyrra får man leta efter. Hon är helt underbar med valpar!

Gissa om vår familj längtar till hösten? =O)

Kommentarer
Postat av: Maria & Marodörerna

Åh, vad spännande med en ny valp i huset. Gaija kommer nog bli lika bra extra-mamma som Sita är.
Det där med applåder känner jag igen från min förra schäfer. Ju fler, desto bättre gick hon på lydnadsplanen.
p.s. Jag tar gärna emot valpbilder där lilla Iro kan finnas med på d.s

Postat av: Sosso & Ludde

Hehe, kan tro att dom längtar =) längtar även jag att få träffa en puppis igen... å se ludde's pappa roll =) hihi =) kram //Backenfolket

2007-05-26 @ 17:55:42
URL: http://ludde.webblogg.se
Postat av: Annica och Torboldts Dexi

Vad kul att du ska ha en valp efter Exxon. Jag har en tik efter honom från hans första kull. En otroligt skön och rolig tjej med mycket fart i. Men, "av-läget" är väl fungerande också. Min mamma har en helt underbar hane efter Exxon. Dexxon heter han och lyser av livsglädje! Hoppas att det "tar" sig så att jag får följa er via cyberspace.
Annica och Dexispex

Postat av: Annica och Torboldts Dexi

Vad kul att du ska ha en valp efter Exxon. Jag har en tik efter honom från hans första kull. En otroligt skön och rolig tjej med mycket fart i. Men, "av-läget" är väl fungerande också. Min mamma har en helt underbar hane efter Exxon. Dexxon heter han och lyser av livsglädje! Hoppas att det "tar" sig så att jag får följa er via cyberspace.
Annica och Dexispex


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback