Grattis Gaija!

Jag skäms..Jag har totalt missat att Gaija har fyllt år! Gaija blev ju två år i går! Jösses vad fort tiden går... Jag hinner inte med! Men jag kan ju bara säga att trevligare hund har jag sällan skådat. Hon har allt det jag önskat mig hos en hund! Hon är min hjärtevän och mammas lilla älskling! Världens bästaste Gaija! =O)

Här kommer en liten bildkavalkad från då hon var liiiten! *ler*



image607

Tänk att hon har varit så här liten? Man kan kanppt förstå.... Och OJ så söt hon är! =O)


image608

Första tuppluren hemma hos oss. Söt som socker!


image609

Kompis Ludde! Dom är fortfarande mycket goda vänner...


image610

Badstranden för första gången. Ena örat står i givakt! Gaija sitter i givakt!


image611

Lona och Gaija... Lona älskade Gaija från första stund. Hon var en så bra extramamma! Aldrig att hon hade låtit ngn annan få ligga i HENNES biabädd! Men Gaija fick. Från första stund!


image612

Typiskt Gaija! Hennes största nöje var att själv se till att det blev städat hemma! Blev hon tyst så visste man att antingen så sov hon eller så hade hon tjuvat ngn städgrej.


image613

En Trofe! Gaija hittar fortfarande spännande saker på Gläntan.. Men nu mest i form av spårpinnar och uppletandegrejjer.


image614

Mössan på svaj!


image615

Sista bilden på tån som inte finns mer... Det är den som pekar rakt upp om ni nu har missat den.


image616

Slutar emd en snyggingbild. Gaija fem månader. Här syns det vilken stilig dam hon ska bli... Kolla in parabolerna!


Jag är superdupernöjd över dessa två underbara år som har gått sedan jag fick den stora äran att få köpa henne. Bättre hund kan jag inte tänka mig. Gaija är min bästis! Så otroligt snäll och bussig hund! Och busig... Hihi..

För ett tag sedan så satt ajg och funderade på hur ofta jag blev arg eller irriterad på Gaija. Var det en gång i veckan? En gång i månaden? Eller var det oftare?

Jag kom fram till att det är väldigt, väldigt sällan som jag behöver ryta till åt Gaija. Hon är så otroligt följsam och behändig! Det är väldigt sällan som hon gör ngt förbjudet. Jag kan lämna mat på vardagsrumsbordet, matpåsar bak i bilen med henne, aldrig ngt tjafs med barnen eller andras barn osv. Ja listan kan göras lång. Det enda jag kan med säkerhet säga att jag får säga ifrån om är att be henne vara tyst om det kommer ngn. Men då är det oftast ett par skall och sen inget mer...

Så summan av dessa två år är att den resa jag och Gaija gör tillsammans är helt underbar! Vi lär oss massor med och av varandra. Vi har ett väldigt bra kamratskap och helst vill vi vara nära, nära varandra alltid. Precis så vill jag ha det!

Jag är så lycklig över min hund! Och jag älskar henne djupt och innerligt!

Tack Gaija för att du finns och att jag får ha dig som vän.


image618

Kommentarer
Postat av: Redvilla´s gänget..

GRATTIS Gaija!!..:))

Postat av: Sosso & Ludde

Trevligt.. =) å grattis.. dubbelgrattis...

2007-05-28 @ 16:16:47
URL: http://ludde.webblogg.se
Postat av: bacillen

så fint du skriver om din älskling!! hon är väldigt härlig din hund!! Krama henne grattis från oss!

2007-05-29 @ 01:27:58
URL: http://bacillen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback