Två puddingar.

Idag ahr min boro och min svägerska varit hit. Jag har väsrldens bästa svägerska! Hon är helt enkelt toppen! Det känns som om det vore min lillasyster. Den syster jag alltid önskat att få ha men aldrig fick.
Idag kom dom med en speciell pudding. den påminner om bryle'puding men den är gjord på ett annat sätt (fråga mig inte hur, jag vet inte).

Jag hade önskat mig den i födelsedagspresent. Och WOW! Maria hade gjort en hel pudding åt bara mig! Familjen fick en liiiiiten bit var. Resten åt jag upp själv. Nu har jag lite ont i magen. Men gott var det! en som också gillade puddingen var min alldeles egna goa pudding Gaija. =O) Hon har fått en liiiten bit hon med. Sen dess var det kört. Hon har legat och vaktat tallriken med puddingen för att få slicka tallriken ren. Jag har världens renaste tallrik nu. Den skiner som hundballar i månsken! =O)

Här komemr en bild av dom två puddingarna som jag gillar bäst i världen. Den ena skulle jag vilja äta upp. Och den andra är uppäten!

image458

Jag har även scannat in ett par bilder på mina tidigare hundar. Här kommer dom.

image459

Min första egna hund. Nixon by Name. Han blev 13 år och åldrades med värdighet. På bilden är han 12 år. Han var så näll och otroligt vacker! en äkta collie rakt igenom med ett ädelt hjärta! En gentleman och en riktig kvinnotjusare! Det är Nickes fel att ajg tävlar i lydnad. Han och jag tävlade rätt flitigt. Och även om vi inte var någon vinnande ekipage så hade vi hemskt roligt! Vi tävlade inte för att vinna utan för att aktivera oss med något. och ha kul. Och det hade vi!


På den nedre bilden finns Samira. Hon var en blandis mellan Collie och thervuren. Vi köpte henne när hon var åtta månader. en liten och stressad tjej. hon hade det rätt jobbigt med rädslor och var väl inte så stabil mentalt. men hon var en riktig ängel och mattes lilla tjej. hon var min skugga och kunde gå i graven för mig. Samira hade en etta på ena höften och vi fick ta bort henne när hon var dryga fem år. Samira finns på himmlen somen strjärna. För det har Emelie sagt när vi lät henne somna in.

image460

Och lilla Lona så klart... Min lilla vita ängel.... Så vacker.

image461

Kommentarer
Postat av: Ola S

Vilka söta vovvsingar :)...men allvarligt? skiner som hundballar i månsken? *ASG* Ett av de roligaste uttryck jag läst på länge :)

Ha´re Gött
//Ola

Postat av: Johanna Kennel Redvilla´s

Amiral hälsar och tackar för gratulationerna!!
Oj, vad skönt att höra att det funkar bra utan tå för Gaija också!!
Fast det har vi ju sett i ridhuset på lördagar att det gör med egna ögon...vi visste inte ens att hon var utan en tå...
Tack för trevligt träningsdag i lördags, alltid lika trevligt!!
Ha det gott så länge!!

2007-03-26 @ 13:34:56
URL: http://www.redvillas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback