Tränade i kväll...

Den största nyheten för veckan som gått.

Gaija kan rutan!

I kväll for jag ut till klubben under tiden min ena dotter var hos sin ledsagare. Där möttes jag upp av Maria och Linda. Vi köde först en platsliggning och den gick utmärkt.
Sen testade jag rutan. Jag stod där och såg hur hon gjorde precis som hon skulle ha gjort på tävlingen! Gaija sprang rakt fram till rutan stannade på en gång när jag kommenderade stanna. En tia hur lätt somhelst! Gissa om hon fick berömm!? Jag mitt fån trodde att det var en engångsföretelse... Men inte då! Hon sprang varje gång in i rutan. Ändå flyttade jag den och gick från olka håll. Så har hon aldrig gjort utan det har tagit tre ggr innan hon varit säker på hur hon skulle göra. Jag testade även att ta rutan på dryga 20 meters håll. Inga problem. Järnet in i rutan och stanna.... Trean here we come!
Tydligen så har rutan legat till sig.

Så testade jag inkallning. inget travande som på tävlingen utan full galopp. Men svår att få att stanna. Jag fick ta i med basrösten (som jag inte har)  för att få stopp på hennes fötter. Där måste jag träna mer...

Sen testade jag apporten. Det gick hur bra som helst.

Fjärren testade jag också. OCh inga tendenser till att tjuvlägga sig. OCh inte var hon svår att få att sitta heller.

Konstiga hund!

Vi körde lite budföring också. Gaija har krut i benen! Fort som FN springer hon! Budföringen gick bra. :O)

Sen stod vi och pratade lite medans hundarna låg i bilen och till slut for dom andra tjejerna hem. Jag stannade kvar för att testa rutan p den ödesdigra platsen bakom hunddagis. Det där stället ni vet där jag får hjärnsläpp och säger fel saker... Som tex stanna istället för rutan. Rutan tog hon utan problem!  Testade på långt håll även här och det var inga som helst probs!

Sen flög fan i mig och jag ville testa hopp över hinder med apportering. Funkar hur fint som helst. hon fattar direkt. Coh tänk! Att få göra två kuliga saker på en gång! =O) Både hoppa och hämta! Kan livet bli bättre? Livet är störtskönt vissa gånger tycker Gaija.

Jag misstänker löpet börjar snart. Hoppas jag i alla fall. Gaija kissade FYRA ggr ute på bruks i rastskogen. Det gör hon aldrig annars. Annars brukar hon kissa en gång. Jag trodde också att hon skulle vara slö på planen. hon kändes ialla fall så. Men inte det inte nej. Hon blev som en omvänd hand och hade hur KUL som helst!

Det var bara jag som kände mig dämpad. Jag har nageltrång i min stortånagel från helvetet. Snart opererar ajg bort nageln! Den växer som om den har gått på LSD halva sitt liv....  När ajg skulle hem kunde jag knappt köra. Det gjorde liksom ont. Så när jag kom hem så klippte jag bort en liiiiten bit av nageln. Och blodet sprutade. Så nu käns det bättre ialla fall. Onödigt vetande. men jag LIDER! Jag vill kunna ta Gaija på långisar. Men det fixar jag inte med min tånagel från helvetet som gått på LSD sedan barnsben. =O(

Nu vill jag bara tävla. När gaija går så här bra så vill jag bara tävla. Nästa tävling då ska jag INTE träna ngt dagarna innan. Nu ahr jag lärt min läxa. Nästa tävling ska vi ta vårt förstapris.... Och kanske jag fortsätter mot trean. Kanske nästa sommar har jag en lydnadschampion? =O)


Kommentarer
Postat av: Linda, Caxa & Rizzla

Jag tror stenhårt på att du har en lydnadschampion till nästa sommar=)
Har du anmält dig till kursen? Snart kan vi spåra=) Jag längtar massor. Hoppas nageln ordnar till sig.
Kram Linda

Postat av: Anonym

Ja det där med att vila sej i form är nog inte så dumt alla gånger! Men grattis för 17 det gick ju bra ju! Glöm inte det! Du får blöta pussar av goda garp som är hur gosig som helst nu! Och KRAMAR från oss alla här som hoppas att tån ska lugna sej. Och att vi kan plocka fram cyklarna ordentligt snart här i norrland! ;o)

2007-03-23 @ 17:02:58
Postat av: Johanna Kennel Redvilla´s

Hej, hej!!..:)
Tackar, tackar för gratulationerna i vår gästbok!!
Är det sant vad bra att det börjar lossna!!
Jag är tacksam för tips sedan...men som du ser på vår hemsida så har vi en tids konvalescens framför oss just nu..suck...precis när man känner att man kommit igång ordentligt med träningen...:(
Fast jag är glad att vi hunnit snyggat till framförgåendet och krypet sitter ju också hyfsat...så det känns ju bra!!
Men jag/vi ska absolut kommat ut och träna resten av gänget i kväll och titta på er ruta!!!
Okej ni har tänkt hoppa över LPII och gå på 3:an direkt?!..
Ja det är ju helt klart ett alternativ om man vill gå snabbare fram!!
Fast vi ska nog köra LP:na hade vi tänkt...men som sagt nu fokuserar vi på att bli friska först!!!
Vi ses ikväll, vad roligt förresten att se att ni också finns på nätet..Ha det gott och ni är så välkomna att kika in hos oss fler gånger!!..;)

2007-03-24 @ 10:18:38
URL: http://www.redvillas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback