Tävlingsträning igen! =O)

I kväll bestämde vi att träna lite mer tävlingsmässigt igen. =O) Det är så himmla bra att göra så! För själv blir jag folkuserad på vad vi ska göra och jag lär mig momenten bättre. Och gaija bjuder verkligen på sig själv och ger allt hon har!

Det ska verkligen bli spännande att se vad som händer på tävlingen. Jag uppfattade att hon vet när det är tävling och verkligen försöker göra sitt bästa på dom sista tävlingarna.

Nåja. till träningen:

Så här tänkte jag: Torsdag. Momentträning. De moment som inte gick så bra i onsdags ska tränas på.

Så här blev det: Träningstävling.

Platsliggning. Gaija ligger lungt ner med huvudet på marken och fokuserad mot dit jag gått och gömt mig. hon bryr sig inte om vad som händer runt omkring. WOW!!!

Fria följet: Glad, pigg och fokuserad. Ibland tappar hon lite av koncentrationen men det är lätt att få henne koncentrerad igen. Hon vill till på att tränga lite men jag jobbar med belöning utåt åt sidan och har bollen i vänster ficka. Då funkar hon fint. vi fortsätter jobba på det. Hon hänger med väldigt bra i helomvändningarna och i svängarna. Däremot vill hon sätta sig lite snett. Men med bara en blick får jag henne rätt. Det vill jag arbeta bort.

Läggande under gång: Finns inget att anmärka på. Hon lägger sig snabbt och ligger säkert kvar.

Inkallning med ställande. Ikväll visade hon vad hon går för lilltjejen! =O) Jag kommenderade henne bestämt att stanna och det blev tvärstopp! Precis framför första konen. Dröminkallningen kan jag lova! Gör hon så här på tävlingen så har jag inget att gråta över. Fast gråta behöver ajg aldrig göra när det gäller Gaija!=O)

Sändande med ställande: Min lilla tjej som verkligen funderar på vad dessa koner är till för och vad dom ahr för betydelse och varör det är så himmla underbart med att stå på ett ställe? Hon travade beslutsamt in i rutan i kväll. Och ställde sig tryggt och fint mitt i rutan. Ngt hon ALDRIG gjort! Hoppas, hoppas att hon fortsätter nu med det! Att hon fattat poängen med alla dessa koner.

Apportering: Min beslutsamma dam har bestämt sig för att icke massakera apporter mer. Utan hämta dom lungt och sansat. Och utan minsta möjliga tuggande också. Farten kan vara högre men precisionen är inget att gnälla över och det värdesätter jag! När den sitter helt då drar jag upp farten också. En sak i taget.

Hopp, sitt hopp: Ojojoj.. att det är så roligt att hoppa? Ju mer desto bättre och inte behöver man lyssna på kommandona heller. Utan hoppa över, sätta sig snabbt och hoppa igen. Om Gaija får bestämma. Men så ska det inte gå till. Vi tog om det hela en gång till och då blev det som jag ville. Snyggt och prydligt!

Fjärrdirigering: Där tror ajg att hon var lite ofokuserad. Hon har itne fått träna på fjärren på ett tag då ajg har tyckt att det sitter. så nu såg hon helt tom ut i blicken när ajg sa sitt. Sen kom hon på sig. Och då var det gammla vanliga gaija. Så vi kommer att köra lite fjärr nu också. Så hon inte glömmer...

Över huvud taget så var ajg väldigt nöjd över kvällens arrangemang. Jag fick agera tävlingsledare cokså vilket är bra för mig. Då lär jag mig momenten och hur allt ska gå till.
I more så gjorde ajg en målbild av tävlingen. Och ajg tror att det hjälper mycket. Bara det att jag blir säker vad som ska göras och hur det ska utföras. Det hjälper mig att bli trygg med mig själv och det hjälper i förlängningen också gaija. Jag blir inte vimsig och jag behöver bara ha koll på vad Gaija ska göra med mig.

Nu längtar jag bara till tävlingen! Tiden och dagarna går sååå sakta!

I morgon är det lite momentträning som står på dagens lista. Sen ska jag bara ta det lungt med gaija. Insåg idag att vår sista sparktur har varit för i år troligt vis. Om det inte kommer mer snö. För nu går det itne att spakra mer... sorgligt. Men jag får hänta hem cykeln nu så vi kan ta oss härliga cykelturer istället! =O)

Kommentarer
Postat av: bacillen

du är en sån inspiration veronica!! jag hejjar på er på tävlingen!!

Postat av: Sosso & Ludde

hmm, suck, va ni e duktiga, tänk om vi kunde allt detta?? får väll se om jag kommer med på någon kurs, men det känns som att de kommer gå åt skogen åxå.... *suck, stånk, stön* ska vi fara ner på isen å dra en sista gång me paret innan vintern e slut? vi har ju bara hunnit en gång, skulle behövas en liten putte träning... vad säjjer du?
Ludde hälsar...
//Sosso.

2007-03-16 @ 21:41:10
URL: http://ludde.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback