Snart LP2!

Ikväll har vi tävlat igen! *myser*

Efter en lång dag i bilen ner till Umeå för att fira aria (min älskade svägerska) och träffa snyggingen Garp så for vi hem igen till tävlingen.

Gaija var väldigt seg och trött. Inte konstigt. Skupa fram i volvon hela dagen ochlegat i varm bil... Jag var också rätt trött och väldigt vimsig. Jag höll nästan på att missa platsliggningen!
OCh vilken platsliggning då! En mardröm! två hundar reste sig och drog upp den tredje. Gaija låg i mitten helt lungt. Tack o lov! Duktig tjej! Hon är verkligen en bussig hund!

Så jag och den hund som blev uppdragen i buset fick lägga om. Och Gaija låg ännu en gång tryggt och stilla.
Hoppet över hindret blev lite roligt. *ler* Hindret var uppställt mot rutan. Gaija älskar sin ruta... Så hon hoppade snyggt över och sprang in i rutan och vände sig mot mig. Så jag kommenderade henne sitt och sen återhoppet. Det blev ju en bra bit att springa till återhoppet och där måste ajg säga att det varit bra att träna på långa avstånd. För nog gav det resultat.

Så här såg vår tävling ut idag.

Platsliggande 10

Fritt följ 9 tränger v, sent sättande. (hon var ju lite seg som sagt var)

Platsläggande 9 ngt sent. (måste jobba upp farten igen lite tror jag)

Inkallande med ställande 8 ngt sent ställande (jag ahr så himmla svårt att avgöra var jag ska ställa hunden när det är långt åt sidan man ska titta för att se markeringen. Men det gick. Gaija hade svårt att stanna och tog extra steg. Mer träning!

Sändande med ställande 10

Apportering 7.5 tempo ngt tugg  (jösses... TRÄNA!)

Fritt hopp över hinder 10 (den omtalande rutan då ja...)

Fjärrdirigering 10

Helhetsintryck 9.5

Summa 186.5


Vi siktar mot ett LP2 nu när vi ändå har två förstapris. Ska se var det går ngn tävling nu ganska snart och sen så siktar vi mot trean. Men OJ så kul det var i kväll! Och massor med trevligt folk att mingla med. ;O) Det finns så himmla mycket trevligt folk på klubben =O)

Nu ska jag gå och lägga mig och sova. För i morgon är det ju premiär för appellen. =O)

Kommentarer
Postat av: Catta

Grattis brudar! SNYGG platsliggning! Gaija såg ut som om hon funderade vad f*n de andra pysslade med :)

Postat av: Sosso & Ludde

Grattis... :)

2007-06-02 @ 16:11:51
URL: http://ludde.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback