Nu siktar vi högt mot lägre!

Så idag var det debut i appellen. Det blev en mycket kort och snabb visit i den klassen. Haha!


Vi fick startnummer sju och kom med i första gruppen och började med lydnaden. Och tur det! För idag har vi haft över 20 grader varmt! Första dagen med riktig värme! Jag var noga med att vattna Gaija med jämna mellanrum, ha henne i skugga och blöta upp henne redan från morgonen. Och det gav nog resultat. För jag hade en pigg hund hela vägen. Så pigg man kan vara om man är en morgontrött vovve med mycket pöms i ögonen. ;O)

Och så här gick lydnaden...


Fritt följ 9.5-10

Platsläggande 9-10

Framförgående 7-6

inkallande 9-10

Apportering 5-5

Hopp över hinder 10-10

Platsliggande 10-10

Summa lydnad (medelpoäng): 200 poäng.


Budföring 10

Spårning 10


Totalt 290 poäng.


Så det blev både uppflytt och klassvinst! Weeeehoooooo vilken hund jag har! WOOOOOW!!!! Jag bara älskar henne! bussigare hund kan man inte ha! Hon är den mest underbaraste lilla gudinna som finns här på jorden!

Tydligen är tvådagarstävling vår melodi... ;O)


Nu ligger Gaija och är så nöjd, så nöjd... hon har fått en god måltid bestående av köttfärslimpa (utan lök) och torrfoder samt lite korv. Hon är verkligen vär detta min lilla ängel. Hon ger mig ALLT. Hon GER allt när det gäller. Undrar hur långt vi kan komma? Vi får se... hon är bara helt enkelt underbar. Lilla gosprutten min. *ler*


Kommentarer
Postat av: Maria och Sverker

Grattis !! :D :D

Postat av: Linda & Caxa

Dubbelt GRATTIS. Jättebra jobbat=) Snart har ni LP2=)
Vi ses väl på klubben någon dag i veckan hoppas jag?=)

2007-06-02 @ 20:15:04
Postat av: Eva-Lena

För ni har klarat appellen för ni har klarat appellen för ni har klarat appeeeeeeelleeen fy faan vad ni är bra!!!!
(melodi: för vi har tagit studenten)

2007-06-02 @ 22:23:40
Postat av: Sosso & Ludde

STOOOORT jättegrattis =) önskar jag kunnat titta, men var tvungen att få sova =) ses vi imorgon å tittar på skyddet??

2007-06-02 @ 23:10:51
URL: http://ludde.webblogg.se
Postat av: Veronica och Gaija

Tusen tack alla! =O)
Jag kommer nog inte ut på klubben i morgon. Jag har gett allt och nu behöver kroppen vila ( huvudet är ingen ide att vila för jag är ändå så virrig ;O) )Fast vem vet? Jag kanske inte kan låtabli att komma ut en liten stund? vi ska hjälpa min boro att flytta på eftermidagen också... Så det kan bli nog så mycket ändå. Neeeej..Jag ska INTE bära möbler.. Jag ska dirigera männen och damtorka vår spjälsäng som min brorson ska få när han kommer till världen. =O)
TUSEN tack för alla gratulationer! Och tack Eva-Lena för sängen. Du sjöng då så väldans fint. ;O)

2007-06-02 @ 23:38:29
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/
Postat av: Redvilla´s gänget..

SUUUPER GRATTIS FRÅN OSS MED!!!!!
Vi visste väl det!!!..:))

2007-06-02 @ 23:50:31
URL: http://www.redvillas.se
Postat av: Carina

STORT GRATTIS!! :-) :D

2007-06-03 @ 08:48:55
URL: http://www.danielssonshundar.se
Postat av: Ellis Garp o My

OOO hopp och skutt och superduperGRATTIS åt er och en riktigt blöt puss till Gaija från fostersonen. Ni är ju bara världsbäst! Garp letar er en aning här nu tror jag allt. Han tyckte att vi allihopa skulle bo här :oD KRAMAR från hela umägänget!

2007-06-03 @ 10:17:49
URL: http://hundliv.webblogg.se
Postat av: Camilla

Grattis till de kanon fina poängen!!!!
Kommer du och lär mig och Gösta hur man gör????
Många grattis kramar Camilla &co

2007-06-03 @ 17:27:50
Postat av: Eva-Lena och Quick

Hähä nu är det dags för dig att hjälpa mig och Quick att visa andra vart skåpet ska stå i framtiden ;) Bara så att du vet nu vad du har gett dig in på nu när ni blivit så duktiga ;) Nu räknar jag dig som proffs *skratt* och proffs ska stötta,peppa och tipsa andra lägre stående varelser ;)

2007-06-03 @ 18:43:13
Postat av: Marianne med huliganer!

GRATTIS!! Jag hann inte stanna hela prisutdelningen ut eftersom jag hade födelsedagsgäster väntandes hemmavid. Du och Gaija var så himla duktiga och jag är så glad för er! :o)
Hör av er om ni skall och träna/spåra någon dag. Kanske vi kan mötas upp?
Många kramar från Boj'n

2007-06-06 @ 08:58:17
URL: http://www.frostmarken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback