Midsommar i Roknäs.

Midsommar detta år spenderades ute i Roknäs. det var himmskans trevligt må jag säga! En hel del mat och förplägnad blev det! Tack för en helt underbar kväll "ridhusgänget"! Jag tror faktiskt att det ggentligen blev mer skratt än mat... Jag har ont i kinderna i dag och imagen. Magen beror inte alls på maten jag åt utan jag har träningsvärk. Hehe...

Vi var en desarmerad familj som firade midsommar tillsammans i år. Jag Stefan och Amanda. Josefin och Emelie spenderar sin midsommar på annan ort hos vänner och bekanta.
Amanda har nog haft en väldigt rolig midsommar och haft fullt upp med att skratta åt oss, gosa med hundar (Det var ju en del hundar drygt tio st) och hoppa över hinder.


En mops är en mops som är en mops.  Även liten mops blir trött ibland! Lilla Qiwi pustar ut hos husse.

image672



God mat ver det ja... Tystaste stunden var nog när vi åt...

image673


Det var ju bara så där supermysigt som det bara går att ha när man är i goda vänners lag.

image674


Stefan äter mat och Jörgen äter....? Hmmm... Jaaa...

image675


Minstingen bland oss. Jättesöt grabb som också njöt av mat. Men inte av mopsar. Mamma Maja håller koll!

image676


Jag ahr just lärt Amanda kommandot "hopp". En jättelydig och väldresserad tjej!

image695

MidsommarGaija

image677


Sluta fota numamma! Jag vill baaaada!

image678


Jaja... En bild till då... Sen vill jag baaada!

image679


Rokån. Inte mycket vatten. Men det går att bada!

image680


Men! 'pust och stånk* Vattnet rör ju på sig! Det blev lite vattengymnastik för Gaija. Hon har aldrig simmat i strömmande vatten förut. Men det var rätt häftigt tyckte hon. Ju mer spännande desto roligare är det!
image681


Stämmningsfull midsommarnatt.

image683


Johannas egenhändigt fixade snacksbord....

image684


Vi vägrade vara inne. Elden höll oss varm genom den värsta kylan den näatten. Jag tror det var ner mot +5 grader.

image685


Nu böjar det bli morgon. OCh alla är glada och surriga som vanligt. Johan gömmer sig som vanligt bakon ryggen. Han kommer aaaldrig med på ngt foto!

image686


Stefan och Uffe sitter och överträffar varandra i att surra.

image687


Mia visar hur päronlikör ska drickas. "Man ska ha ett rejält sug" säger hon!

image688


Stefan testar och tycker det smakar sugigtgott!

image689


Jörgen började prata om fredspipa... Sen sög han också i sig päronlikör.

image690


Uffe visste också hur man skulle njuta av suget.

image691


Och sen gick allt sug i kras....

image693



Jag hade bakat tre äppelpajer. Allt gick åt. Amanda hade plockat blommor som vi kunde njuta av.

image694


Tusen tack alla för en jätterolig kväll! =O)

Kommentarer
Postat av: Redvilla´s gänget..

Tack detsamma det var suuuper att ni kom!!..:)

Postat av: Sosso & Ludde

vad trevligt ni verkar haft det.. ??? när kom ni hem?? :) kram

2007-06-24 @ 17:58:09
URL: http://ludde.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback