LP2!

"Skriver nu bara lite snabbt. Vi fick ett förstapris på 176 p och placerade oss på andraplats.

Gaija och jag missförstod troligtvis varandra då vi nollade på platsliggningen. Hade vi fixat den hade vi vunnit rubbet! Men hur som helst... Jag är skitnöjd! Gaija har LP2 nu... Min lilla älskade gulltjej! =O)

Ikväll blir det träning för trean ute hos Jörgen och Johanna. Trevligt!

Men först så ska vi äta middag här hos min bror. amerikansk makaronisallad och grillade köttfärsbiffar. *SLURP*"


00.11
Nu har jag äntligen tid att sätta mig ner och skriva. Har varit till Jörgen och Johanna ivkäll och surrat hund. Trevligt värre! =O)

Jag ser att jag skrivit platsliggningen. att vi nollade den. men det var läggande under gång som nollades. INTE platsliggningen. här kommer resultaten:

Platsliggande                           10                                    Mkt fin platsliggning
Fritt följ                                        8.5                                   Piper och tränger, pos, dålig språngmarsch.
Läggande                                   0                                     Ligger ej
Inkallande med ställande       8.5                                  Mkt hög fart, tar steg.
Sändande med ställande      10
Apportering                                8.5                                   Bra fart ut, lätt tugg
Fritt hopp över hinder               9.5                                   Ngt sent sättande
Fjärrdirigering                           9                                       Flyttar sig ngt, snett sättande
Helhetsintryck                           9.5

                                                   176 poäng

Platsliggningen, där låg Gaija så fint med hakan i backen. Domarn var impad. =O)

Fritt följ. Hemskt! Gaija var supertaggad! Hade ajg tagit ut henne på en ordentlig springtur så hade det gått mycket bättre. hon är en hund men INTE ska dra upp innan tävling! Hon var som galen! Hon skulle bitas i jackan. Hon skulle studsa. Hon skulle busa. Hon pep och var på väg att skrika av lycka när vi gjorde helomvändningar. Hon flöt fram ur position... Ja jösses... Hon var VILD! Det kändes som om hon skulle explodera!

Läggande under gång. Vi nollade...Jaaa... Tydligen var vår kommunikation med varandra dålig. Jag var otydlig när jag gav kommandot. Så jaha... Tio poäng bort där. hade ajg fixat tio poäng så hade det blivit klassvinst. 'suckar* Nåja. Jag är glad ändå. =O)

Inkallande med ställande. *SVORDOM* ställande! Jag är bara så less! Superhög fart ut. Så hög att hon inte hinner bromsa. Sen så måste hon bara ta några extrasteg och se frågande ut: Vad saaaaaa duuuuu? ÄH! Ska försöka jobba med ännu högre krav på henne. Få se om det lyckas?

Sändande med ställande. Rutan.. Wow. Den älskar gaija. den är självbelönande! Hon ville helst dit hela tiden. rutan är bara sååå rolig att springa till!

Apportering. Vi har kommit en bit med apporteringen. Hon har samma gångart ut som in. Hon galopperar. Även om den är lite lägre än när hon går ut. Och så var det tugget. *SVORDOM* tuggande!

Fritt hopp över hinder.  Jaaa.. Ser man husse på ett par meters håll när man hoppat över hindret så måste man bara titta lääänge på honom innan rumpan är nere i backen. Men jaaaa... Hon hörde mig ialla fall.

Fjärrdirigering. Hon flyttade sig enligt domaren... Men det jag såg från där jag stod gjorde hon inte det. men han kanske har sett ngt annat. Så nu ska ngn få stå vid sidan om och kika. Knakse det finns ngt som jag inte sett?


Hur som haver. Nu är det sluttävlat i tvåan. Nu är det trean som gäller! Fjärren och vittringsapporteringen är det som är kvar att jobba med. Men det är nog mer finlir på båda som gäller. Det var då roligt att tävla i Boden och det var en mycket trevlig anläggning med massor med trevliga bodensare. Dit far vi fler gånger och tävlar! Dom hade ställt upp ett mässtält och där inne var vi och tränade innan vi gick ut. Rutan stod väldigt fint där inne. Himskans mysigt tyckte Gaija!
Få se nu om jag kan få bukt med flamset. Jag ska ställa större krav på henne. Sen ska vi träna mer. Det har väl inte blivit allt för mycket träning egentligen. Det ahr ju varit sommar och lite sol. Sen ahr vi spårat rätt ofta på sista tiden. Nästa vecka väntar mer spår. Och massor med lydnad! Måste bara få till lite småfix... *muttrar*

Nu är klockan halv ett på söndagmorgon. Så nu ska jag gå och lägga mig. Vi klev ju upp strax efter fem i morse...

Vill bara som vanligt Tacka Mia som har Råggrindans kennel för denna underbara och glada hund! Hon är ju super! Förutom då hon dumflamsar... ;O)Men hon ger ju oss ett och annat skratt. Vår lilla clown!  =O)Världens bästaste Gaija!

Kommentarer
Postat av: Mia H

Grattis, grattis, grattis (=
Kennelmamma

2007-07-28 @ 19:19:07
Postat av: Linda & Caxa

GRATTIS GRATTIS
Jag visste ni skulle klara det=)
Vad gjorde ni på platsliggningen?
Nu siktar vi på trean till hösten
Grattis än en gång. Superbra jobbat
Men vars var ni ikväll då vi skulle träna?
Kram

2007-07-28 @ 19:51:00
Postat av: Redvilla´s gänget...

GRATTIS TILL LPII!!!!!!!!...:))
Som jag sagt tidigare, skulle jag mot all förmodan köpa mig en schäfer någon gång så ska det vara en som Gaija...annars får det vara!!...;)..*skratt*

Postat av: Sosso & Ludde

GRATTIS! Jag sa ju det... Klassvinst.... blev ju nu inte det, men missförstånd gör inget.. :) För oss e ni Klassvinnarna =) Grattis till LP2 samt den lille... :) snart har 8 veckor gått.... :)
KRAM //Sofia & Ludde.

2007-08-01 @ 01:13:25
URL: http://ludde.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback