Gaija berättar!

Jaha. Nu har jag fåt åka båten. Det är himskans kul förstår ni! Man kan både dricka och bada i vattnet. Det man också kan göra är att åka båt! Jag bara älskar när vi åker i gummibåten. Det burrar så lustigt under stjärten då!

Jag har fått en gul badboll också. den är jättesvår att fånga i vattnet! Handtaget är så litet att jag har försökt gnaga det lite sörrre. Men min mamma blir då så arg. Jag tycker det bara är bra att gnaga lite... bara pyttelite då? När vi var nere vid Fingermanholmen och badade med min gula badboll så fick den för sig att smita! Den liksom bara flöt sin väg. bort från mig! tur att jag hade på mig min flytväst. Man kan simma länge så och så syns man. Men det hjälpte då rakt av inte! För bollen är tydligen hemskt duktig på att simma. Så den hann för mej. Jag försökte nå den två gånger. till slut var jag nästan borta vid sågverket innan min mamma och pappa fick stopp på mig. tydligen är det farligt att simma där. Men jag hade jättetur! en snäll farbor kom i sin båt och fångade bollen åt mig. Sen gav han den åt mig och jag blev då så glad att jag puttade ut bollen i vattnet igen. Men den här gången visste ajg att bollen var värdsmästare på att simma. SÅ jag var snabb och fångade den i lilla pyttehandtaget!

Vi har varit till Svinöra i dag. varje gång ngn pratar om pratar om Svinöra så blir jag väldans sugen på grisöron...
På Svinöra var det varmt. Så ajg fick bada! Mamma och jag simmade jättelänge. Jag har blivit bra på att simma nu och ser inte ut som om jag ska drunkna den svåra drunkningsdöden längre.Sen har mamma och barnen solat och jag har skuggat! Det är då mycket bättre att skugga sig. Man blir ju så varm i solen!
Min familj har ätit en jätte, jättegod middag i dag också. Dom GRILLADE! Tror ni att ajg fick smaka? Nehej då... Jag fick ett tandborstben i stället. Nåja. det gick att äta det också. Speciellt när den Labbe gick förbi och gärna ville ha mitt ben. Då liskom slafsade ajg lite extra. Sånt kan man göra fast man är väluppfostrad som jag!
Ingen upptäckte mitt slafseri tror jag. För dom åt och åt på sitt kött och bakade potatis och sallad. Ni må tro att det luktade gott!

Jag och mamma har tränat i dag också. Ute på Sivnöra går det att träna. Mamma gjorde en lustig ruta med hjälp av sandlådeleksaker. Och det gick då alldeles utmärkt! Jag såg ju direkt vad jag skulle göra. Jag bara sprang in och viftade på svansen. Rakt in i rutan. Så enkelt!
Sen så har mamma fått mig att förstå vad kryyyp är. Då ska amn ligga på marken och göra springrörelser. Jag är väldigt snabb med mina springrörelser. Så ibland får ajg ingen leksak. Jag har även förstått att när amn står på fjärrdirigeringen så ska man stå still. För annars får man ingen leksak där heller. Att mammor ska vara så petiga! Ro HIT med leksaken istället så ska jag visa ett och annat bus vet ja!

Min mammas kamera är död. Så tyvärr blev det inga fina bilder på Svinöra. Däremot så finns det väldans fina bilder på mig och min gula badboll inne i kameran. Men först måste mamma ge kameran förstahjälpen innan hon kan lägga in bilderna åt mig. det är faktiskt nog svårt att sitta här och skriva. Tack o lov för min tretåade tass. Mycket enklare att skriva då!

nu tänker jag gå och lägga mig. Förstå måste jag städa katten Oboys öron. han är sååå pedantisk över sina öron. Jag har fullt upp med att städa dom! Fåniga katter... Banjo vill också få städade öron. Jaja..Jag har ett hektiskt liv. men det är härligt!

Kommentarer
Postat av: Garp heter jag

ooh vicket härlit hundliv du lever, fast mitt e inte så dumt det heller fast mammor e bra petiga du, man ska vara noga med var man sätter rumpan å sånt...konstit värre, men okejrå får jag kycklingslams så kan jag väl peta ner rumpan där morsan vill då BLÖTPUSS gaijsan o sniff pårej


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback