Familjen drama och duracellkaninen.

I söndags var vi till Kåbdalis och åkte slalom.
Det blev en helt underbar dag.  Nästan. För som vanligt så ska det hända en massa grejjer. Men innan allt hände så hade vi det hur mysigt som helst! Klockan sju ringde klockan och då vaknade hela familjen fägnell. Vi klädde på oss och packade in oss i bilen med matsäck, skidor, extrakläder och en massa annat krafs. Gaija fick naturligtvis följa med.
Det snöade kraftigt men vi for ändå. längtan till slalombacken var för stor!

Väl framme så fixade vi liftkort till barnen och sen gjorde vi en snögrotta där vi satt och fikade och bara njöt av livet. Mina extra goda mackor gick åt som sol ismörsken! =O)
Gaija tyckte allt var toppen! Gladare hund fårman leta efter. hon sprang och sprang i djupsnön. Det är ca 85 cm snödjup uppe vid Kåbdalis. Så ni kan tänka er hur tungt det gick att springa?
Hon sprang upp och nerför backen i säkert tre timmar. Vi försökte få henne att vila men det var sååå tråkigt! Hon är som en liten duracellkanin. Går och går och går.... OCh lika glad hela tiden.
 Efter en liten stund så var hon igång igen. Och ligga på liggunderlag var absolut uteslutet! För varmt! Vi hade ca 10 minusgrader. emn det blåste inte så det känndes aldrig kallt. Däremot hade vi ett tungt snöfall. Men det var bara mysigt.

barnen åkte och åkte slalom. Vi har bara två par skidor men tre barn. Så den ekvationen var vi tvugna att lösa på något sätt. Så Emelie och Josefin fick turas om att åka. Josefin hade inte lärt sig åka slalom ännu.  Men hon lärde sig det i barnbacken. Oj vad duktig hon var!

Under hela tiden så uppförde sig gaija exemplariskt. Förutom det att hon var extremt busig och glad. Hon gillade verkligen atmosfären i Kåbdalis. Hon är verkligen en hund som är rolig att ha med sig!

Emelie och Amanda blev modiager och modigare i backen och plötsligt så var dom försvunna. Josefin stod och väntade på att få åka men dom kom aldrig tillbaka. CVi trodde dom var på andra sidan berget coh åkte i Lasseliften. Men vi visste att den stänger dom vid tre så då bör ju barnen ha kommit tillbaka. Men se det gjorde dom aldrig. Vi stod och väntade och väntade... Inga barn. Jag engagerade två skotrar att leta efter dom och till slut hittades barnen. Två underbara kvinnor hjälpte dom! En stannade med Emelie och den andra åkte ner med Amanda. Vi fick veta av Amanda att Emelie hade fastnat i skogen.
I skogen ja... Där dom INTE hade lov att åka!
Till slut kom emelie ner.Helt oskadd. tack o lov. Men orolig var jag! Jag fick för mig att dom åkt in i träd och brytit både armar och ben. Men vi hade tur denna gången också.

barnen fick äta lite och värma sig i värmestugan och sen började vi packa ihop och fara hem. Men se så lätt skuylle det inte gå! För plötsligt fick en kille för sig att köra in i våran bil! Jaha.... Så nu måsteden in på lagning. typiskt. det blev en buckla i sidoskärmen bak. Så det var ju inte så farligt. Men onödigt.

Nåja. Här kommer en liten bildberättelse. Som vanligt. ;O)

Mys med pappa.

Här sitter Stefan med gaija och myser i vår snögrotta. Gaija busar och Stefan äter... Precis som det ska vara!

Pappa och Jossan ska åka madrass i djupsnö.

Bra före eller? Madrassåkning i djupsnö. Jag gissar att farten var låg.

31230-391

Snöspringbus i backen.

Sitter så vackert.Gammal timmringVacker GaijaPlatsliggning.

Lite vackra bilder på en vacker snöig hund.

Josefins lift till backen.

Josefin ska åka slalom.

Hej och hå.... Ner ska det gå...

Hä ä bar å åk! Josefin testar lite störtlopp.

Ännu ett återfunnet barn.En återhittad Amanda.

Barnen som försvann...

Hejja mamma!

Jag... I liften. I barnliften i barnbacken. Jag åkte ett åk det räckte. Dels var pjäxorna för stora dels var ajg rädd att göra ill amig. det var 15 år sedan sist. men roligt var det!

Snygg stil.

Hmmm.. En viss likhet med Josefin.. Men för mig var det ingen störtlopp precis. det gick betydligt saktare för mig.

Konstig min... Konstig mamma.

En mycket lättad Veronica. Jag överlevde denna gången.

Summan av allt detta är: Hela familjen är överenns om att vi hade ROLIGT!  Och till Kåbdalis far vi fler gånger! Bara vi slipper en massa missöden. ;O) Och kanske lite mindre snöfall....

Kommentarer
Postat av: Ola

Verkar som om du har bättre lydnad på hunden än på barnen ;)

2007-02-06 @ 18:17:35
Postat av: Linda & Caxa

Åh vilken härlig dag ni verkar ha haft. Nu blev jag avis. Jag längtar tills det blir varmare så man kan köra skoter=)

Ska du göra något BH prov med Gaija? I så fall kan vi ju fara samtidigt=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback