Ett Foto I Timmen EFIT

Ett foto i timmen ja... Här kommer en helt vanlig tråkig dag i mitt liv. Att vara sjukpensionär är nog inte speciellt upplyftande.


06.45 Amanda har redan klivit upp. Dags att väcka dom andra barnen...
06.45



07.30 Barnen äter frukost. gaija ahr redan ätit frukost. Men det kan man itne tro med den hungriga blicken. Hon jagar smulor. I vårt hem är det smulfritt!
07.30



08.30 Sista barnet är på väg till skolan... Jag kan andas ut....
08.30



09.30 Schhhhh... Jag sover sen en stund tillbaka... Jag har haft en jobbig natt med värk så jag tar igen mig en stund på morgonen så slipper jag vara så trött på dagen. Stefan har rastat hunden och håller på med lite pappersarbete. jag kan sova med gott samvete.
09.30



10.30 Jag vaknar, läser lite och ringer mamma för att se hur hon mår. Sen kliver jag upp.
10.30




11.30 dagens höjdounkt enligt gaija. Vi går ut och går! Idag blev det bara en vanlig promenad. Jag tränade lite små lydnadsgrejjer och det gick fint. Hon börjar kunna lite på avstånd också. Roligt!
11.30



12.30 Lunch. Men inga grönskaer på tallriken? Nähäpp! För dom åt jag upp i går!;O)
12.30



13.45 Sitter i godan ro och njuter av en stund på datorn.
13.45



14.45 Tvättstugan invaderas av ännu mera tvätt! Sorterar och står i.. Inte kul alls. Ett evighetsgöra...
14.45




16.00 Slötittar på tv. Hela familjen gör det! Ovanligt faktiskt. för alla brukar vara upptagna med ngt annat. Som jag brukar laga mat, barnen gör läxor och en massa annat... Jag passar på att vila eftersom att tvättstugen är ett ondgöra. Jag har ont.
16.00




17.00 Pizzatime! Stefan och Josefin åkteiväg med rask fart och köpte pizza. Jag slapp middagsbekymret. Ingen ville äta falukorv. hehe... Tydligen var alla sugna då nästan allt gick åt.
17.00



18.00 Tvätthögarnas hämd! Dom krymper inte... Dom växer sig större och större... Tar itu med lite mera tvätt. men bara så pass att jag itne får ont. Vilket inte blir så mycket. Tyvärr...
18.00



19.00 Familjen sammlad igen! Jösses vad vi var mycket med varandra framför tvn? Amanda sitter och gör sistaminutenallahjärtansdagskort... Men dom blir fina! Vi andra använder bara ögonen.. Katten är den enda som gör ngn nytta. Han tvättar sig.
19.00



20.00 Jag sätter mig vid datornoch börjar överföra biolder. Börjar kolla in men webblogg men inser snabbt att den ligger nere.. Sitter och fabulerar på diverse hundsidor...
20.00



21.00 Gaija har somnat för kvällen. Ialla fall för en sutnd. barnen är också i säng. i tid! Fantasktiskt! Kanske det är all tvtittande som gort dom sömniga? För så här lätt brukar det inte gå i vanliga fall. Nu slutar mitt exponerande av mitt dagliga liv. inte speciellt intressant och händelserikt... Men ett liv är det och jag har människor runt mig som bryr sig och tycker om mig. kan det bli bättre? Vet faktiskt inte... ;O)
21.00

Natti lilla Gaija.. Sov så sött.... *viskar*

Kommentarer
Postat av: Carina Romland

Gu va kul! Detta ska jag göra i morgon! Berätta om min dag! :-)

Postat av: Sosso & Ludde

Gaija, Gaija, du måste titta in på min blogg..! //Ludde.

dokumentera dagen.. hmm, skulle nog inte gå för mej. dom brukar inte vara så händelserika...
kanske någon dag! Fina tolkningar av din dag du har gjort, verkligen!! Fina kort... :)

//Sofia.

2007-02-15 @ 22:20:09
URL: http://ludde.webblogg.se
Postat av: Ola S

hehe :)

Lite OT kanske.. men Jag måste bara visa min uppskattning för din köksduk :D
EFIT kör jag på söndag :)
HÄFTIG ..

2007-02-16 @ 02:05:56
URL: http://ola-stein.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback