SM 2007 i Piteå.

Ja nu har man varit med om sitt livs första Bruks/IPO SM.

Vilken rolig upplevelse! Jag hjälpte till med uppletandet. Den fanns i Tallåsskogen. En liten skog som ajg känner utan och innan eftersom att jag bott där i Djupviken en gång.
Jag börjar med vädret:

Fredag. Sol, lagomt varmt och stundtals lite mulet.
Lördag. REGN!

Själva tävlingen och reflektioner: Efter som att jag nu mest bara sett på uppletandet på nära håll så blir det nog mest sånt... Dessutom villjag upplysa om att uppletandet är inte min starka sida. JAg kan väldigt lite och jag tycker inte att det rä speciellt roligt. Kanske för att ajg kan så lite? ;O)
Jag är ialla fall glad över att fått vara med och vara funktionär då det hade just den effekten på mig som ajg hoppades. Nu är jag MOTIVERAD! Hör du det Kennelmamma Mia? =O) Så nu ska ajg börja jobba ordentligt på just detta. Ska härma en träningskompis som kom på den smarta iden att fara till Röda Kroset och köpa grejjer. Det luktar ju annat från dom och det är billigt. Smart! Tack Mia och Uffe! =O)

Tävlingen då...

Jag reflekterade över att hundarna från södra delarna av Sverige faktiskt har svårare att leta i hög växtlighet. Dom har tydligen mycket lägre blåbärsris där än vad vi har. Annars så höll hundarna väldigt hög klass. Fredagen ahde inte många nollor att dela ut. Tyvärr blev det desto fler nollor på söndagen. Om det beror på regnet vet ajg inte... Men det delades ut betydligt fler nollor där.

Här kan man se alla resultaten:

http://brukssm.toppskick.net/results.php?branch=4&club=-1&dograce=-1&search=1

Som Överstefunktionär var allas vår Danne lindgren! Han rä bara toppen! När vi kom yrvakna till mötesplatsen på fredagmorgon klockan 06.00 så hade han Kepsar åt oss! Danne ahde ordnat så vi fick skitsnygga kepor med broderad text på. Urläckra! Vi kände oss väldigt fina och mycket proffsiga i dom. Danne var även väldigt stilig i sin. =O) ;O)

Vi funktionärer som fick äran att valla av och lägga ut föremål var: Linda, Jesper, Maja och jag. OCh oj vad vi var effektiva med skurborstar, skor, plånböcker slabbiga handskar och brandslangar! Jag och Maja bjöd till och med på en piruett där ute i rutan! Såååå snyggt! Synd att ingen såg den bara. =O)

Domarna som jag tyvärr inte kommer namnet på var helt underbara! Dom har humor gubbarna! Även om dom trampat i skit och haft det glatt. ;O)

Inki Sjösten som blev trea i spårhundsgruppen.

image815


Full fart ut!

image816



Domarna och Danne står och spekulerar.

image817



Från höger. Jesper, en av domarna,Danne och ännu en domare. Om ngn vet vad domarna heter så får du gärna säga det. Mitt minne ni vet...

image819



Maja. Min trogne sakutläggare. Vi två... du och jag Maja.. Vi kan göra piruetter i rutan vi! På bilden kan man se hur Maja går sakta.

image820


Den berömda ROTEN! Denna rot har stora hundförare snubblat över! Även domarna och Danne!

image821



Truxelies Miele. Rizzlas mamma. Dom är otroligt lika i både utseende och sätt! Jag tror Rizzla kan gå långt! Miele gjorde jättebra ifrån isg. Med tanke på att det är nio månader sedan hon hade en valpkull så är det stront gjort bara att komma till ett SM!

image822


Karga Landets Yngve i skyddet.

image823


Ta busen Yngve!

image824


I grenen Sm i sötaste schäfer så vann Gaija. ;O)  Hon vann på det lilla grässtrået på nosen...

image825


Gaijas halvbror Råggrindans Iro och Iros pappa Raskabos Irrak.

image826


Men.. vad gööör dom? Får man räcka ut tungorna åt varandra på detta viset? Sådan fader sådan son heter det ju...

image827

Storasyster Gaija och lillebror Iro.

image828


Iro ville då bara busa. Jobbiga lillebror!

image829

Nu är SM 2007 slut och jag hoppas att alla som varit och tittat, tävlat och medverkat har ahft det roligt. Det har då jag. Jag har trivts som fisken i vatten!

Sen har jag träffat massor med bekanta! Vart ajg än gick så fanns det underbara männsikor överallt! Den mest långväga bekantingen var nog "Jänta" från AH forumet. Trevligt att ses igen! Hoppas att Jänta får vara med på ngt fler SM och håller sig frisk!

Jag vill även ge Danne en eloge för att han är så otroligt duktig på att organisera och är så noggrann. En man att lita på!  Tack för kepan Danne! =O)

Nu har jag även uppdaterat Exzenas dagbok. Kolla in! =O)

http://exzenas.webblogg.se/

Kommentarer
Postat av: Maja och Tezza

Hej virrpanna;) Tack för 2 jättrevliga dagar i "skogen"! Som du säger...vi är bäst på att göra piruetter, synd bara att ingen såg de:-(
Korrektursläsning;) Vi hade ju inte uppletande på söndagen...men lördag och våran eminente herre heter Dan Lindqvist...inget annat;)
Domarnas namn är: John-Åke Andersson, Stöde och
Ola Hansson, Nyköping!
Som det ser ut nu så följer vi också med till Jokkmokk!!! Jag längtar redan!!...även om det är bara för att titta;) Ha en fortsatt trevlig helg!!
Kramiz från "långnosarna"

Postat av: Veronica och Gaija

Åhhh! Det rä tur du fortsätter hålla reda på mig Maja! *kram och tack för ett underbart SM* Jag komemr aldrig glämma våra piruetter och våra toabesök. ;O)

2007-08-25 @ 23:25:08
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/
Postat av: Sosso & Ludde

hmm... hade åxå velat gö nå sånt... stå å räkna huvudräkning var väll inte de roligaste man kunde göra... tyckte så synd om kameramannen, (han som filmade prisutdelningen bl.a.) han skulle ha kaffe till sin thermos, kaffet hade precis tagit slut. Han betalade hälften ungefär och skulle återkomma, det gjorde han, men då var det åxå precis slut.. så han fick va utan kaffe hela morgonen.. stackarn :)

2007-08-26 @ 20:52:30
URL: http://ludde.webblogg.se
Postat av: MegaErnst

Tycker det är en aning pinsamt att jag inte kände igen dig, jag VET ju vem du är för h-vete! Fast jag skyller på att jag var trött efter en hel dag i rapportskogen dagen innan. Syns nästa helg!

2007-08-26 @ 22:08:51
URL: http://mrarboc.wordpress.com
Postat av: Sosso & Ludde

mmmmmmmmmmmm, just det. nu e ja besviken :)

2007-08-27 @ 21:27:11
URL: http://ludde.webblogg.se
Postat av: MegaErnst

Den där rutan var SVÅR!!!! Vet egentligen inte varför, men några funktionårer med självlysande kepsar körde ju rutan när den blev ledig och det var ett rent helvete att hitta föremålen! En elithund höll på 20 minuter innan han hittade alla 4 föremål.... Dock sov han gott senare! ;-)

2007-08-27 @ 22:22:24
URL: http://mrarboc.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback