Bröllop! Utbildning!

image737

I gårkväll var det den stora dagen för Ingela och Janne att gifta sig!

Och vilken kväll det blev. Vädergudarna hade bestämt sig för att vara snälla och såg till att solen lyste vackert över brud och brudgumm med följe. Så otroligt vackert allt var! Vi var ute på Svensbylidja (Svensbyliden). Bröllopet förättades utomhus. Mitt i denna vackra högsommar med nyslaget hö och bruset från ån som går genom Svensbylidja.

Inga kyrkoorglar spelade för paret. Men kusinerna Andreas och Fredrik spelade och sjöng himmelskt vackert! Alla som var bjudna njöt av hela föreställningen och stod djupt andäktiga. Efter vigselakten så fick vi en välkomstdrink och två trollkarlar underhöll oss. Jösses vad duktiga dom är! Fast jag hann nog allt se deras trick. Ialla fall några. =O)

Sen blev det dags att gå in i rundlogen och äta. Vi var vrålhungriga och såg emot ngt gott att äta. Först in var brudparet. Tysnaden var total. Vi andra stod utanför och funderade vad de lyckliga tu höll på med. Plötsligt hörde man INgelas gapskratt och vi fick gå in. Hela logen hade förvandlats till en biosalong alias middagssal. Stora afficher på paret i matinestil hängde på väggarna och vid varje kuvert låg en CD skivefodral med samma tema. Innuti fodralet fanns en CD skiva med parets svensexa och möhippa. Samt en massa bilder (även på mig....hjälp!).
Ett medföljande häfte fanns också med bordsplacering och presentation av kvällens gäster. På bord fem kunde man läsa:

Veronica: barndomskompis med bruden och är totalt hundtokig.

Stefan: Båttokig herre som är gift med "Verran".

Hehe... Jag kommer nog aldrig att kunna tvätta av mig stämpeln som hundtokig. ;O)

Sedan fortsatte kvällen med en massa god mat och underhållande kusiner till Ingela. De flesta som var med på bröllopet är musikaliska och det fanns ingen karaoke så långt ögat nådde! Så otroligt SKÖNT! Jag avskyr dessa grejjer där onyktra människor ska gå upp på sen och sjunga så högt som möjligt och så illa som möjligt. Fast jag tror att de som går upp och sjunger verkligen tror att det låter så snyggt! ;O)

Vi dansade och myste och surrade med alla människor. Himmla trevlit! =O) Klockan tre gav vi upp. Vid fyra var jag i säng och sov så gott... Såååå gott så gott! Tio i nio ringde telefonen. Jag fattade inget alls. Varför ringer Linda mig en söndagsmorgon? Ja just det ja! M1!!!

JAG SKA PÅ KURS!

Tusen tack Linda för att du ringde! JAg visste ajg skulle på kurs. Hade fått ett mail men bara läst vem det varifrån. Så jag hade missat när var och hur... Jösses! Jag ÄR gammal i huvudet! Så upp ur sängen. Klä på sig. Äta lite... Och sen packa ner hunden i bilen med grejjer och så iväg...
Halv tio var jag på bruks...
Mia höll låda hela dagen och hade det inte varit för hennes underbara humor så ahde ajg somnat. JAg har ju liksom inte fått mycket sömn...

efter kursen så for täningsgänget ut och la spår. Själv så gick jag igenom lite moment med Gaija. När gänget kommit tillbaka så körde vi igenom en del av Lkl3. Gick rätt bra faktiskt men Gaija var vimsig. Säkert var det för att jag också var vimsig (av trötthet). Sen fick ajg hjälpa min uppfödare Mia med rutan. Det kändes lite lustigt att ge lite råd och stöd till sin uppfödare. Hahah! Men det är roligt att få dela med sig. =O)

Nu i kväll så har vi köpt lite presenter till Jossans bästis Rebbansch! Hon fyller tretton år idag och har fått glassbomb, hyra en film och så har ajg bakat misslyckade plättbakelser. Första gången ajg misslyckats ed dom! Men jag skyller på rötmånaden. Man ska inte baka nu...

Nä nu är det dags att gå i säng igen. I morgon bär det av med båten. Hela dagen ska vi packa och fixa och dona för avfärd. Veckan ska visst bli solig och varm. Så var ska man vara om inte ute på havet? =O)


Så nu går jag till sängs. Och drömmer om små söta valpar. Speciellt en med en vit liten tass. =O) Natti på er!

Kommentarer
Postat av: Marianne

MEN! Ingen uppdatering i bloggen idag? Suck, då får jag vänta ett tag till då. Får vi några bilder från semestern senare kanske?
Var försiktiga på sjön så hörs vi!
KRAM

Postat av: Veronica och Gaija

Kameran lämnades hemma tyvärr!
Men nu är batterierna till kameran laddade, cola, gottan, maten och annat nödvändigt ont inhandlat. Kläder och handdukar är tvättade och nerstoppade i tvättsäcken från IKEA. Vi är alla rena och nyduschade. Gaija vandrar omkring och tittar på mig under lugg. Hon vill iväg. katterna är vansinniga för att dom inte får gå ut.
NU FAR VI TILL STENSKÄR! =O)
Återkommer på måndagkväll. Kanske...

2007-08-10 @ 10:06:46
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback