Blöt båtsemester... Och en värdsatlas på baken.

Jaaa... Jag har fått för mig att när vår båt kommer ner i vattnet så blir sommaren fin.

FEL!

Den blir blöt. Antingen på grund av att man badar mycket på grund v värmen. Eller så blir den blöt av allt regn. Det sistnämda stämmer in just nu på vår båtsemester. Allt har varit blött eller fuktigt. Jösses... Urtråkigt! Fast barnen har haft kul ändå. badat i spöregn och blåst. Stackarna är desperata! Dom behöver bada och ha kul men kommer upp ur vattnet blåa och förfrusna...

Jag ahde tänkt låta Gaija motionera i vattnet. Men vem vill ha en blöt hund i en båt? vi har ju varit sex personer i båten. Det har varit trångt och eländigt periodvis. Men vi har även haft det mysigt!

Gaija har ialla fall njutit av båtvistelsen.

Och nu till värdsatlasen.

Den finns numer på min bak. Grön, blå,röd.... Många färger har min rumpa. Och hur kan det komma sig? Jooo.. Vid bryggan i hamnen så har vi ringar ute på bommarna där man ska trä igenom linorna till båten. kliver man ut på bommarna så sjunker dom. OCh när dom sjunker så blir det ett svagt uppförslut som jag då ska ta mig uppför. När det regnar blir det halkigt... Och i går så druttade jag ner mellan bommen och bryggan. min stora bak var i vägen. Eller jag vet faktiskt inte hur jag ska tänka mig det. Hade baken varit liten så hade den kanske inte varit i vägen? Men om den varit liten kanske jag brytit lårbenshalsen? För det är just där jag slog mig som värst. Jag håller på det sista. Tur man var välbuntad! =O)

Vi får lite bilder titt som tätt av Marianne, vår uppfödare till Exzina. =O) Nu har vi en fin liten bild på Exzina där hon ligger och sover. Mätt för en liten stund... tydligen så har valparna ett hett humör. Skoj! Så ska bruksschäfrar vara! Gaija hade också ett hett humör när hon var liten. Det har hon nog fortfarande också men det är sällan som det tas fram.

Jag tar mig friheten att lägga in lilla Exzena här på bloggen. Man måste ju visa upp undervalpen! =O)

image736Foto: Marianne Bergman, uppfödare Frostmarkens Kennel.

Ser ni lilla valpmagen? Den ska jag plätta så fort jag har en chans! Tänk att öronen är så små? Och lillmunnen. Lite skrynklig! :O) Nu är det bara sju veckor kvar!

Nu under vår båtsemester så fanns det en pudelvalp ute på båtklubben. Gaija och valpen Sessan blev kompisar. Gaija avgudar valpar. hon är verkligen go med dom. Gaija ahde med sig en snörboll och försökte få valpen att leka med den. Men valpen ville inte. Hon förstod inte hur man skulle kampa. Men att springa och bli jagad var superkul! antingen så blev Gaija jagad eller så blev Sessan jagad. Gaija är väldigt försiktig när hon busar med små hudnar och valpar. Hon ser noga till att inte komma för nära och trampa på dom. Sen så är hon inte den som knuffar under lek heller. Hon har liksom en halvmeters radie till valpen. Superbra när lilla Exzena kommer hem! Då behöver jag inte vara orolig för att Gaija ska knosa henne. =O)

I kväll ska jag och Gubben på bröllopp! Inela och Janne ska bli ett äkta par. *funderar* Är man ett oäkta par om man inte är gift? Och hur är man om man är oäkta? Ska bli skoj att få träffa lite folk och prata lite annat än hund. Fast ajg vet hur det är... Till slut har man hittat ngn hundmänniska och sen är det kört.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

Hehe.. trevligt båtväder ni haft :) snart har du din lilla valpmage =)
//Sosso & Ludde.

Postat av: Marianne

Ja det är klart du får lägga in bilden. Man skall inte vara rädd för att visa upp något vackert. ;o) Lilla valpen har gått upp i vikt så nu väger hon 816 gr. Tikarna väger mest. :o)
Kram!

2007-08-05 @ 17:16:00
URL: http://www.frostmarken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback