Träningsdag i dag och veterinärbesök...

I dag var jag med Banjo till veterinären. Det var en hsmkt trevlig veterinär som hade en förkärlek till Cornishar. =O) Hon tyckte Banjo var en supertrevlig och snäll lite herre. Inte ett enda ljud sa han medans han fick sina sprutor. först var det vanligt vaccin och sen fick han en chipp insprutad i nacken. Med en GROOOOV nål!

Han fick även en liten hälsokoll och allt var ok. Veterinären hundrade lite över Banjos rygg. han har ju hemskt lite hår där. Så hon trodde att han kanske kliade sig mycket där. Men jag har aldrig sett honom röra ryggen. Han har inte ens tvättat sig där. Så jag tror att han har suttit och fått pälsen bortnött . ;O) annars så var han fullt frisk och veterinären tyckte att han var en otroligt trevlig kille!

Sen efter veterinären for jag och Gaija till eva_lena och hennes vilddjur. Vi hade bestämt att träna tillsammans med en ny tjej som heter Petra. Hon har en vacker vit herdehund. Sagt och gjort så stövlade vi ivg och tränade ute på en gräsplan.
Jag körde lite rutan och positioner. Samt ingångar efter inkallningar. Hon vill gärna till på att hoppa mot mig och det ger ju poängavdrag. =O(
Lite inkallningar blev det också och apportering. Jag testade Trojas metod med bollen och i dag gick det hör och häpna! Men jag visade bara bollen ett par sekunder och då kom hon som ett skott! Jag testade metoden säkert fem gånger och fick en bra apportering med bra fart på tillbakavägen. Tack Troja för ditt tipps. Numera kallas metoden "Att göra en Troja". ;O)

Sedan visade ajg Petra lite hur hon kan kampa med sin hund. Och det gjorde hon jättebra! Det är jättejobbigt att kampa och jobba upp en hund som inte riktigt har förstått poängen med hur kul det kan vara. Men hon fick honom att börja ta kontakt och vilja ha bollen. Om än bara korta stunder. Jag funderar på om hon skulle få testa bitstocken jag har på hunden och se om den kan locka fram lite mer kampglädje? Hudnen kan gå riktigt, riktigt fint om hon bara jobbar upp honom lite.
Och sen körde jag igenom Eva-Lena och Morre lydnadsklass ett. Dom ska ju tävla nästa helg också så hon behövde en genomkörare.

det har varit en mycket lång och jobbig dag i dag. Jag har sovit en timme i natt och har förutom min gammla vanliga jävla värk migrän också. Nåja. Man får sova när man dör... Tänk vad mycket jag har hunnit tänka i natt och fundera och grubbla på. Hahah!

I morgon ska jag ut på Bruks en stund och träna med Linda och Maria. Ska bli skoj det med. =O)

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

Men Gaija, jag kan väll inte rå för att du börjar före mej, min kursledare var ju sjuk å de kunde ju inte hon rå för.... =)
pusss...
//Ludde

Postat av: Eva-Lena ,Morre och Quick

Idag i eftermiddag får jag hindret så ikväll ska det tränas minsann hihihihih ;) Nu rackarns ska Morre lära sig den nya varianten :)Morre hälsar att det var döskoj igår förutom den där jäkla jobbiga hanen som bara skulle ha sex hela tiden *fniss*

2007-04-12 @ 11:07:15
Postat av: Redvilla´s gänget...

Hej!!!
Tackar för gratulationerna i vår gästbok!!

Hahaha, ja hon är fin våran lill Evita vi hoppas också på att hon ska bli som vi tror, super fin!!

Nja, husse har jobbat så mycket på sistone så vi får se om han hinner med läxan...annars får han väl göra dubbla till nästa gång...

Vad roligt att höra att spåret också går bra för er!!
Fast jag är ju inte direkt förvånad!!

Hmm...ja vet hur det känns när man blir så trött så att man tror man ska kissa på sig och hunden bara går och går i spåret...fast det är väl så det ska vara!!..;)
Det är nog bättre om begränsningen sitter hos föraren än om det skulle sitta hos hunden...:)

Vi synes på träningen ikväll om ni ska dit?!!..:))

2007-04-14 @ 12:00:34
URL: http://www.redvillas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback