Uppdatering.

Vi har ju tävlat nu i sommar. Hela två ggr!
Första var paltprovet. Vi fick ett tredje pris. Gaija fick för sig att göra ngt hon aldrig, aldrig har provat på att göra...
Hon ställde sig upp på platsliggningen och luktade runt omkring sig. Sen kikade hon på mig som om hon tänkte: OIj! Det var ju platsliggning!
Så då la hon sig igen snyggt och prydligt som om inget hade hänt. Hon totalstruntade i dom andra hundarna....
Hade vi fixat platsliggningen så hade vi fått vårt andra första pris...
Läggande under gång fick vi en tia och domaren var djupt imponerad. Snabbt och snyggt och rakt var det!

Jag blev lite småförgrymmad av detta att hon stälde sig upp så ajg anmälde gaija till flera tävlingar till. ända fram i november... ;O)

Sen efteranmälde jag mig till Älvsbyns BHK... Jag tänkte att det var nog en engångsföreteelse...
Sagt och gjort. Vi började tävlingen dåmed platsliggning. Så här såg det ut. *suckar*

31230-284

Se... Där står hon! Samma sak IGEN! Ligger ett par sekunder, reser sig, nosar runt, kikar på mig och lägger sig igen.

Jag ahr gnuggat mina geniknölar... OCh kommit fram till att hon tycker platsliggning på tävlingar är tååååkiga! Så då ser hon till att göra ngt. Men hon lägger sig igen eftersom att hon VET att hon ska ligga när jag kommer tillbaka!

Så nu ha rjag tränat tråkiga platsliggningar, tävlingsmässiga platsliggningar, platsliggningar med stärning, platsliggningar utan störning, korta platsliggningar och långa pplatsliggningar.
Hon ligger snällt och stilla. Hon störs inte av andra hundar heller...

Så nu ska vi inte tävla på ett tag. Fortsätta med platsliggningar och sen får vi väl se... Man vill ju helst inte förstöra och störa på ngn tävling men jag är rädd att det blir ngt sådant om hon gör så på nästa tävling. Håll tummarna....

Så en bild för att lugna ner mig...

31230-285

Lugn och ro.... Andas in djuuupt och koppla av! En dimmig morgon med katten Herr Oboy vid stranden. Livsnutaren som bara tar dagen som den kommer. Ngt man ska lära sig av?

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

kul me uppdatering.... vi har åxå uppdaterat...

Postat av: Ludde

klart vi ska busa då :)
saknar ju dej så hemskt mycke... jag tror jag spricker av längtan snart =)

vart åt du ditt fiskrens????
jag åt det på backen.. på den stora gräsplanen uti beijer, fast på andra sidan den stora stora vägen... bakom husen... fattar du vart jag menar..??
jag tyckte de va väldans gott... men jag fick inte äta nå mer för min mamma... huwa sa hon.. å jag förstod ingenting... =/
men de va bäst å lyda å int äta nå mer av de.. *fniss*

puss puss puss å kram //Din Ludde.

2006-09-13 @ 10:56:22
URL: http://ludde.webblogg.se
Postat av: Ingrid

Åhh så trist med dessa unghundar och platsliggning. Men det ska säkert gå bra med din målmedvetna träning. Söt var hon i alla fall där hon stod bland de andra. Lycka till!

2006-09-15 @ 15:46:19
URL: http://home.swipnet.se/certsfox

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback