Vi har tävlat igen...

Idag har det ju varit tävling igen....

Och det gick också bra. vi tog hem segern igen! =O)

Fast det blev itne lika mycket poäng Men jag är nöjd. Mycket  mer än nöjd... I kväll får Gaija lite köttfärs i maten. Som belöning för ett gott samarbete i helgen. för det är ju just det all lydnad hänger på. Att man kan samarbeta med sin partenr (hunden).

Så här såg Gaijas resultat ut:

Platsliggande 10
Tandvisning 10
Linförighet 8.5         Tränger ngt, Snett sättande. Bra kontakt
Fritt följ 9                   Tränger ngt, Vid vänstersväng, Bra kontakt
Platsläggande 10
Inkallande 10           Bra tempo
Stående 10               Bra ställande
Hopp över hinder 10
Helhetsintryck 10

Gaija var jättebusig! Jag ahde jobbat lite med henne och tyckte hon verkade loj. Hon är liksom så lugn och sansad.. men när man kommer in på planen då jäklar! Så jag tog nog i lite för mycket i uppvärmningen. Hon ville helst få bitas i jackan.. men hon gjorde inte det. Däremot så gick hon så nära hon kunde. *suckar*

Nu är det slut tävlat innom Lkl 1. Vi har gjort vårat och det har varit en bitvis rolig och en bitvis jobbig resa. Platsliggningarna har varit eländiga stundtals. Men nu verkar vi ha fått ordning på platsliggningen. Det känns så otroligt skönt. Jag vill inte börja lägga in moment som att jag försvinner som det är i Lkl2 innan hon ligger säkert när jag står framför henne. Men ajg hoppas jag kan börja med det snart.


31230-318

Gaija med sina väl förtjänade pokaler.

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

Gratulerar igen...
den dagen vi presterar som ni kan man nog inte ens drömma om.... fjoll Ludde... hihihi
suck suck..
//Sosso.

Postat av: Therese & Xelda

GRATTIS än en gång! Jättefina poäng. Jag visste väl att ni skulle ta hem det idag också ;) Hoppas verkligen att ni snart känner att platsen är så pass säker att ni kan börja med 2an :D

2006-11-05 @ 21:04:54
URL: http://web1.vattnet.com/goldenbus
Postat av: Linda & Caxa

GRATTIS=) jäklar vilka poäng två dar i rad=) Det var ni verkligen värda.
Vi for hem efter vi hade kört. Caxa måste ha trott att vi bara skulle leka eller nå.Hon fattade inte riktigt att det var tävling för det luktade ju sååå gott där uinder snön. Synd att de inte kunde ploga ordentligt för jag vet ju att caxa ÄLSKAR snö så då blir hon så där fjollig.

Men snyggt jobbat. vi får ta och träna ihop nån da framöver. Om du har mobil så kan du gärna maila ditt nummer så jag har det.

Kram Linda & Caxa

2006-11-05 @ 22:02:56
Postat av: Carina

Grattis till LP1 :) Jösses vilka fina poäng och första placeringar två dagar i rad!! Lycka till framöver! :) //Carina

http://www.freewebs.com/kzacko/

2006-11-06 @ 08:30:19
Postat av: Pernilla

Grattis!! Ni är SÅÅÅÅÅ duktiga!! skickar en STOR Grattiskram och en Grattispuss till Gaija!

2006-11-06 @ 14:19:30
URL: http://www.labradaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback