Vilodag i dag!

I går ble vdet en hektisk dag. Först var vi ut på bruks och gick i skogen. Jättemysigt1 Sen tränade vi.
Det gick så där.. Jag har problem med minnet nu. Jättejobbigt. Så ajg glömmer viktiga saker som man ska göra... Som tex belöna. Belöna i rätt tid och belöna när Gaija gör rätt. Alltså det här är ingen undanflykt. Jag har ett medicinskt problem  som gör att jag itne tål stress. OCh nu är jag stressad. mycket händer i mitt liv. Och just nu är det lite för mycket av det goda!
Nåja. Gaija gick bra. hon gör sitt bästa och jag kan lita på henne att hon verkligen VILL göra det ajg vill att hon ska göra.

Vi körde lite hopp över hinder, inkallning, linförighet och platsliggning.
Platsliggningen gick jättebra!

Sen på kvällen så fick ajg för mig att vi skulle ta oss en skön cykeltur. Oj... et blev långt! Men skönt! Vi for omkring i skogen och slirade i sanden. Jobbigt men nyttigt! Gaija var iten ens trött när vi kom hem. Men det var ajg och Lona. Vi såg även en älg som sprang i kapp med oss i skogen. Lona och gaija blev jätteintresserade. men dom stannade när jag sa till. vilket jag fatksit förutsätter att dom gör! annars hade det varit koppel på i skogen!

Idag ahr vi tagit det lungt. en lugn och skön skogsprommenad i en timma. Sen har hudnarna tagit det jättelungt och slappat. Jag har städat klart i tvättstugan. Så nu ser resten av vårt hem ut som jag vet inte vad...
 Här är ialla fall lite bilder från dagens skogsprommis.

31230-95

Sida vid sida..en vanlig syn. Även när jag cyklar med hundarna i skogen så springer dom så här. Fast då bredvd cykeln eller framför.

31230-93

Gaija fixar veden!

31230-92

Förste vedfixaren...alltså!


31230-91

Ända mot ända kan inget hända... Med span åt var sitt håll.


31230-90

Är det en varg? är den arg? nääää..: Det är ju bara lilla gaija!31230-94

Lona kopplar av medans gaija fixar veden.

Kommentarer
Postat av: Anna och vallarna

Vilka härliga bilder du får på hundarna! Hur gör du för att få dom att posera??? Eller kanske du bara fångar dom så där mitt i prick??? Lycka till med lillan inför tävlingen. Hon är såååå duktig!

2006-05-17 @ 00:16:49
Postat av: cillahunden

Vilken härlig blogg! Underbara hundbilder och så söt Gaija är. Det är kul att känna igen rasen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback