Vår första tävling!

Wow...


Wow.... vilken kännsla! Alltså! Så himmla KUL vi haft det fredagskväll jag och Gaija. Det här kommer vi att göra om! Nu ska det ut och letas tävlingar. Helst lite träningstävlingar också... Vi behöver lite mer rutin.

Så här blev resultaten:

Platsliggande 10

Tandvisning 10

Linförighet 7             Pos, drar i koppel, dk, nosar, sitter ej.

Fritt följ 6.5                Pos, sent sättande,släpar, avslut.

Platsläggande  5     Pos, nosar, förarhjälp sitter före.

Inkallande 10           Bra tempo

Stående 8.5              Släpar, dk, tar steg, avslut.

Hopp över hinder 9  Avslut.

Helhetsintryck  10   Pigg och glad hund

Summa 163.5

Ett första pris! Wow! Nu gäller det bara att träna in linförigheten, friaföljet och platsläggandet.
Fasktiskt så är det just dom momenten som vi har varit sämst på. OCh givetvis så är ju ine hudnen klar ännu. vi har ju nyss börjat. Och har mycket kvar att lära. Men oj så roligt det var! =O)

Jag är SÅ STOLT över dig Gaija! Min lilla, underbara, rara, glada, söta pirnsessa! Jag ÄLSKAR dig! det är så roligt att jobba tillsammans med dig. Min bästaste lilla vän!

Kommentarer
Postat av: Linda & caxa

GRATTIS till första priset! det var snyggt jobbat=)
Nästa gång tar vi det också=)
Men du kan ju säga till om du hittar någon tävling/träningstävling som är nu i sommar

Ha det bra

2006-05-20 @ 08:33:27
Postat av: Anna & Accsa

Grattis till 1a priset!!!

Med en sådan hund (med så bra blod i ådrorna) kommer ni ju snart vara i elitklass ;-)!!

:-) Anna

2006-05-20 @ 15:59:54
Postat av: Carina

GRATTIS!

Carina

Postat av: Jänta

WOW va bra jobbat doris:-) grattis och du... gå nu vidare med lite nya moment...

*applåder*

2006-05-21 @ 13:55:29
Postat av: Catta & Morra

GRATTIS till 1a priset!!!

2006-05-22 @ 17:37:15
URL: http://hem.bredband.net/cattaistugan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback